APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
APICULTURA : Forum-ul STUPARITUL , este un forum de apicultura infiintat pentru uzul apicultorilor romani si apartine site-ului www.stuparitul.com
Lista Forumurilor Pe Tematici
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" | Reguli | Inregistrare | Login

POZE APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
angelika29 Profile
Femeie
19 ani
Arges
cauta Barbat
19 - 80 ani
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" / ECHIPAMENTE SI UTILAJE APICOLE / ARO de ce sa-l uitam?  
Autor
Mesaj Pagini: 1
alexclau
apicultor

Din: Caracal, Olt
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 85
Dupa parerea mea este cea mai buna masina la momentul acesta pentru noi apicultorii si mai ales pentru cei care gestionam pana la 100 de stupi!
Eu cu masina si remorca pot transporta linistit la un transport 50-60 de stupi.
Oare ARO chiar merita soarta asta?

aro sa-l uitam? dupa parerea mea este cea mai buna masina momentul acesta pentru noi mai ales pentru

25.1KB

Modificat de alexclau (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
alexclau
apicultor

Din: Caracal, Olt
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 85
aici impreuna cu ajutorul de baza in ce priveste "securitatea" proprietatii !   

aro sa-l uitam? aici impreuna ajutorul baza priveste !   

24KB


pus acum 13 ani
   
adi hodis
Moderator

Din: Batăr BH
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5405
Cum de ce ... pt. ca s-au straduit aia cu taxele si impozitele. 
Altfel ... este cea mai pretabila mashina de teren pt. noi,  apicultorii cu 100 + fam-ii.
Pacat ... 


_______________________________________
Albinutele = viata ... importantele albinute ... '' daca albinele ar disparea, omenirea ar mai trai 4 ani. Albert Einstein ''http://ADIHODIS.sunphoto.ro

pus acum 13 ani
   
Gicacontra
apicultor

Din: Corbeni Arges
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 480
Şi pentru că te opresc miliţienii în fiecare
comună la control, poate le iese ceva,că sigur ai marfă
sau stupi,sau ceva nereguli.Dacă nu găsesc nimic
se înhăitează cu cei de la R.A.R şi îţi găsesc noxe mari.


_______________________________________
"In univers,doar relativul e absolut"

pus acum 13 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
subscriu, un aro pus la punct este cea mai pretabila solutie pentru apicultura.\

_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 13 ani
   
balanescuadrian
apicultor

Din: Buzau
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2731

Cristian IONITA a scris:

subscriu, un aro pus la punct este cea mai pretabila solutie pentru apicultura.\



ce inseamna pus la punct..si cat va costa intretinerea  pe 1 an (inclusiv ITP)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
inseamna sa pui suruburi si piulite acolo unde concetatenii folosesc sarma, sa pui ulei de motor auto si nu "bunica", sa schimbi filtrele la timp si nu cand masina nu mai merge deloc, etc.

Am masina din 2005, pana acum am cheltuit in lucrari de reparatii cu ea aproximativ 4.000 Euro (a costat cam 700) si ar mai fi de cheltuit inca minim 1000 ca sa fie cum trebuie.
ITP-ul costa taxa plus inca ceva in plus ... ca deh e motor diesel vechi (aspirat) si decat sa-i las pe cretinii de la statie sa-l tureze la peste 3200 ture cum au ei in normative, adica dublu fata de turatia normala de lucru (cuplu maxim) la aceasta masina mai bine le dau de-o bere.

LE: Aro meu taman ce-a primit o noua vopsea .... a iesit exceptional de bine


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
al meu aro.poza special pt d-l Cristi Ionita (tarzy).

aro sa-l uitam? meu aro.poza special d-l cristi ionita (tarzy).

79.3KB


pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
si inca una

aro sa-l uitam? inca una

75.4KB


pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
si inca una

aro sa-l uitam? inca una

77.5KB


pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
si ultima.

aro sa-l uitam? ultima.

45.2KB


pus acum 13 ani
   
moshu6
apicultor

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Bine v-am gasit!
Eu am un ARO in varianta ruseasca(mot de 1600 cm,4x4,benzinar si cu GPL).
Consider ca ARO a fost si va ramane o masina buna pt noi romanii,e mare pacat ca nu se mai fabrica.

aro sa-l uitam? bine v-am gasit!eu aro varianta 1600 aro fost ramane masina buna noi romanii,e mare

26.8KB


_______________________________________
Omenirea depinde de o mica fiinta:ALBINA

pus acum 13 ani
   
moshu6
apicultor

Din: CRAIOVA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
inca una

aro sa-l uitam? inca una

40.1KB


_______________________________________
Omenirea depinde de o mica fiinta:ALBINA

pus acum 13 ani
   
jimm
apicultor

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 759
Lada asta e de nota 10, am un prieten vanator care are asa ceva... pisesele de schimb sunt foarte ieftine.

pus acum 13 ani
   
alexclau
apicultor

Din: Caracal, Olt
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 85

cipy a scris:

si ultima.

unde pot gasi si eu un bord ca al dv?


pus acum 13 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
Bravo cipy .... frumosa masina .. ce motorizare?

_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
motor brasov. pentru stupi,brasovul e sfant.inainte am avut un 244 tot gri carbon .poate va mai aduceti aminte de pe forum aro 4x4 ca eram disperat in legatura cu impozitul mare.am cumparat o caroserie 324 si din 2 masini am facut una buna.imi pare rau de situatia neplacuta in legatura cu aroul d-voastra mai ales ca ati investit mult in masina.va doresc multa sanatate d-l Cristi Ionita

pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
cred ca in campulung mai gasiti bord d-le alexclau.eu l-am avut pe alt aro.

pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
asa a luat fiinta al meu 324.bucata cu bucata,surub cu surub,piulita cu piulita,nervi multi,bani multi,dar a meritat.a venit si inspectia pe la mine.soacra mea care ne trateaza cu spatele cu a mea "albinutza"

aro sa-l uitam? asa luat fiinta meu 324.bucata multi,bani multi,dar meritat.a venit inspectia mea

60.5KB


pus acum 13 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
aham ... deci masina la comanda ....

De curiozitate .... cat are in acte masa maxima remorcabila noua masina?


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 13 ani
   
sorinmob
apicultor

Din: rm.valcea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 184

Cristian IONITA a scris:

subscriu, un aro pus la punct este cea mai pretabila solutie pentru apicultura.\

merg si eu cu aceasta idee


_______________________________________
Toti oamenii se aseamana prin cuvinte, numai faptele ii deosebesc.

pus acum 13 ani
   
cipy
apicultor

Din: campulung muscel
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 95
masa maxima remorcabila autorizata  cu disp de franare 1100 kg si fara disp de franare 750 kg.

pus acum 13 ani
   
sorinmob
apicultor

Din: rm.valcea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 184
la mine e 1700 kg cu 750 kg.

_______________________________________
Toti oamenii se aseamana prin cuvinte, numai faptele ii deosebesc.

pus acum 13 ani
   
echo
apicultor

Din: Magurele - Ilfov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 730

cipy a scris:

masa maxima remorcabila autorizata  cu disp de franare 1100 kg si fara disp de franare 750 kg.


de ce e asa cipy? e sub-clasificat??   mi-au atras atentie cifrele ca eu am la Opel Astra 1100/600.  Ori eu credeam ca nu pot compara un banal Opel cu un Aro la capitolul tractiune..

era o perioada cand incercam sa cumpar un ARO 320 dar nu am reusit sa gasesc unul destul de bun tehnic..  sau sa zicem la un bun raport conditie / pret. Acum ma uit dupa o utilitara, sper sa o rezolv in toamna asta.

Citind datele de mai sus, ma gandesc ca totusi utilitara, pt apicultura, e mai buna? In sensul tractiunii..     Cred ca ARO intra / iese prin locuri unde utilitara doar se uita de departe, dar la utilitate cum credeti ca ar fi?  Ma refer la cosum, capacitate de incarcare, tractare, costuri de mentenanta,taxe, etc, etc


In cea ce priveste "ARO-ul rusesc" imi pare rau sa va dezamagesc este o masina departe de a fi buna..  in conditii strict de offroad, nici una nu depaseste ca viata 50-80.000 km, cu mentenanta continua.  E adevarat ca intra peste tot, dar... o singura data...


_______________________________________
Daca votul ar fi putut schimba ceva, ar fi fost demult interzis...

pus acum 13 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
stabilirea masei remorcabile tine de mai multi factori nu doar de capacitatea de tractare a masinii (motorului). Si de aceea la aceeasi motorizare exista diferente daca masina este autoturism sau autoutiulitara

La gama ARO autoturismele tracteaza (au dreptul conform acte) mult mai mult decat utilitarele.
Un autoturism (243, 244, 246, etc) tracteaza 2300 Kg iar la utilitarele (32x) am vazut de la 0 la maxim 1500. 324 cum are cipy am vazut pana acum doar 1100 KG.

Probabil ca se tine cont inclusiv de capacitatea de franare a anasamblului ..... si una e sa franezi un "turism" si alta o camioneta incarcata la capacitatea maxima.

Solutia este cam romaneasca .... cauti o remorca care in acte sa se incadreze dar in realitate sa suporte mai mult si cu asta basta .... pana acum nu am vazut sa fie cantarite remorcile mici.

@Echo ptr conditiile de pastoral din Romania exte obligatoriu 4x4 .... exista si utilitare moderne 4x4 dar costa foarte mult (pe forumul de anunturi este chiar acum un VW T4)

Daca te hotarasti sa iei ARO trebuie sa ai in vedere inclusiv faptul ca vei fi "tinta principala" pe sosea ptr politisti, filtre RAR, etc. In schimb da .... iti pot confirma cu ARO intri si iesi aproape oriunde.


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 13 ani
   
antal_bee
apicultor

Din: Sighetu Marmatiei
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 180


pus acum 13 ani
   
antal_bee
apicultor

Din: Sighetu Marmatiei
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 180
daca tot am deschis un topic cu apicultura in cehia priviti asta si va mirat!!!!!!!!!

Modificat de antal_bee (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Cosmin-Ion
apicultor

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 8

moshu6 a scris:

Bine v-am gasit!
Eu am un ARO in varianta ruseasca(mot de 1600 cm,4x4,benzinar si cu GPL).
Consider ca ARO a fost si va ramane o masina buna pt noi romanii,e mare pacat ca nu se mai fabrica.


Parca lada niva are 1690 cmc sau este un alt motor?

Ati folosit-o in pastoral, adica ati avut o remorca tractata de ea;si daca da, cam cat poate trage (masa remorcabila)?
La consum si consumabile cum sta, ca am auzit ca sta mai prost la fiabilitate dar piesele sunt relativ ieftine?

Drumuri bune!

Modificat de Cosmin-Ion (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
alexclau
apicultor

Din: Caracal, Olt
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 85
Chiar nu s-o gasi in TARA ROMANASCA o minte luminata si cu bani sa reia licenta de ARO?
Chiar nu mai avem sanse?
Chiar asa de usor aruncam la gunoi tot ceea ce a fost frumos in tara noastra?
Eu sper totusi ca ne revenim!

Modificat de alexclau (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
florin_florin
apicultor

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 435
Va salut ,Ar fi supravietuit daca isi dadeau interesul inginerii de la uzina Aro.Mai trebuia imbunatatit sa aiba sistem LSD Ndiferential blocabil ,dar si asa aro a cistigat citeva competitii.Si acum inca mai intorc capul dupa cite un aro care trece pe soselele patriei .

pus acum 13 ani
   
pedro
apicultor

Din: ARAD
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 139
va salut

ceva comentarii de la cunoscatori despre motorizare ARO 320

diferente motor campulung motor brasov
pret :motor campulung motor brasov
intretinere :motor campulung motor brasov
daca se poate schimba un motor CL cu un motor BV,  -costuri,si daca trebuie omologare RAR dupa

 


_______________________________________
Judecatile bune vin din experienta

iar mare parte din experienta vine din judecatile proaste

pus acum 13 ani
   
florin_florin
apicultor

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 435
Re: Brasov sau Cimpulung ?

    Performante dinamice
    =====================

    Brasov
    ---------------------------
    + cuplu mult mai mare si disponibil mai jos
    + CP mai multi
    + "trage" mult mai bine, avand grupuri mai de fuga fata de Campulung, care nu face fata nici cu grupuri de forta la cum trage Brasovul. Un prieten cu un TDX (Campulung imbunatatit si turbo) spunea ca nici macar ala nu trage ca Brasovul.
    + viteza maxima pe la 100-110km/h, croaziera 80-90 km/h (cutie in 4 trepte).
    + racire foarte buna
    - pornire greoaie pe vreme foarte rece, trebuie sa stii ce sa-i faci.
    - greutate ridicata
    - vibratii ridicate
    - zgomot ridicat
    - noxe ridicate (miros specific motorina / ulei incins / etc) Asta depinde de starea motorului, pompa de injectie, evacuare.

    Campulung
    ---------------------------
    - cuplu / CP
    = viteza cam la fel
    + pornire mai usoara (atentie, nu usoara, ci MAI usoara, pentru ca are 4 bujii incandscente fata de doar una la bv)
    + greutate mai mica
    + vibratii ceva mai mici
    + zgomot ceva mai mic
    + nu are acelasi miros specific, dar are noxe la acelasi nivel de diesel vechi
    - racire execrabila (galeriile de apa sunt subdimensionate, cat si cele de ungere)


pus acum 13 ani
   
florin_florin
apicultor

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 435
Probleme de Fiabilitate (comasat)
=====================

[Campulung] Fierbe. Trebuie sa stai cu ochii pe ceasul de apa ca pe butelie.
[Campulung] Daca nu Fierbe Arde garniturile de chiuloasa
[Campulung] Daca nu arde garniturile de chiuloasa, o deformeaza. Fie se crapa, fie "face burta".
[Campulung] Se rupe pinionul de la distributie de la axa cu came, deoarece este din textolit, si nu mecanic. Se mananca in timp si e pa.
[Brasov] Hmm... nimic.

Asta pe hartie. In realitate Campulung e un motor interesant, derivat din cel de benzina (L25) ceea ce de fapt e si problema lui. Cand inlocuiesti bujiile cu injectoare nu e chiar asa de simplu. Ungera e subdimensionata, si de aici rezulta incalzirea sa si problemele cu faptul ca fierbe. Ca sa nu mai vorbim de problemele cu chiuloasa. Au incercat sa le repare pe aceastea din urma cu DX28, care e un L27 cu alta chiuloasa, cert mai buna. Dar tot nu a fost de ajuns. Nici macar TDXul nu exceleaza din pacate, desi ca proiect era o idee buna. Se pot pune injectoare de Cobra pe Campulung, si daca il iubesti si ai multa grija de el, nu vrei sa faci cine stie ce performante, merge, nu pot spune ca nu merge. Cred ca singurul Campulung in mintile lui pe care il stiu este cel al lui Mihai Aro din Sibiu... dar si el are probleme cu fierberea.

Brasovul e un fel de bou, care trage ca prostul, e greu, dar nu te lasa niciodata daca ai grija de el (schimburi de ulei, injectia setata cum trebuie (adica nu pompa de U650 cu elementi de U650, avans la maxim, debit la maxim si blana la maxim, in cazul acesta nu rezista si cedeaza in cele din urma)). E mai greu, nu e rapid pe sosea, dar te duce lejer, de cele mai multe ori la relanti, si nu fierbe.

Pentru plimbari pe forestiere este excelent, si are un avantaj enorm fata de Campulung. Gasesti piese si motoare peste tot si oriunde, intretinerea e ieftina si usoara. Pentru Campulung nu prea se mai gaseste mare lucru, sau in orice caz, mult mai greu.

Daca esti sado-maso pentru Brasov ai set motor complet nemtesc, si nu numai, garnituri toate noi, si orice ti-ar putea dori inima.

Daca impozitul nu e o problema (si nu e, cand esti omologat utilitara) consumul este acelasi insa performantele nu lasa loc de discutii. Si nu e vorba de mine, sau alegerea mea ori parerea mea personala. Si nici doar armata, ci si cam toata lumea... CL merge la fier vechi, BV ramane pe masina. Stiu multe cazuri.


pus acum 13 ani
   
florin_florin
apicultor

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 435
Motorul de Brasov are o mostenire de tractor FIAT. Deci se potrivesc multe.

Set motor MAHLE si segmenti GOETZE facuti in Nemtia ambii. Noi. Inca se produc, se gasesc la comanda. Sunt si seturi RUVER, tot noi si bune, la preturi modice. Adica un set e vro 5-6 mil cu totul.

Garnituri de orice tip se gasesc la Fermit Ramnicu Sarat, noi, tot foarte bune.

Bujia incandescenta nu este eficienta, pentru ca se incalzeste greu, se strica des. Se poate inlocui cu una de Fiat DUcato, similara, sau cu 4 bujii pe galeria de admisie (se dau gauri filetate) de pe Opel Astra 1.7 de ex. Adica e o problema, dar rezolvabila.

Raportul de benzina cu motorina este prea mare. Eu pun un litru de benzina la aproximativ 25 de motorina. De ce se face asta? In primul rand ca nu mai ingheata motorina, adica ma rog, nu se gelifiaza la temperaturi foarte scazute. Am prins -25 de grade iarna asta prin Iasi, si aveam benzina in rezervor. La pompa scria ca temperatura de filtrabilitate este de maxim -20. Ca sa nu ma risc cu ce zic ei, am bagat si benzina.

Oricum asta cu benzina se folosea mai mult pe vremuri, cand nu existau aditivi contra inghetului.

Exista demaroare cu reductor de putere mare, se poate pune pompa de injectie BOSCH VE, sau de U650 si cu toate de mai sus pornirea e la sfert. Se poate, trebuie sa stii si sa vrei.

Pompa de injectie MEFIN este copiata, ma rog licenta, dupa cea CAV, insa daca cele originale straineze au o precizie de 45 de microni la capul hidraulic, cea de MEFIN nu cred sa aiba vro precizie. Sau altfel spus, capul hidraulic e problema lor majora. In rest ar fi ok. Si din cauza capului hidraulic e si pornirea greoaie. Solutia - alta pompa. Fie un BOSCH tot rotativ, fie de U650/TAF in linie, dar cu elementi de DT1010 pe ea, si NU cu elementi de U650


pus acum 13 ani
   
pedro
apicultor

Din: ARAD
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 139
florin

multumesc pentru raspuns

se "vede" apartenenta la fanclub 4x4

va fi un drum lung dar sper ca pana la urma sa am in folosinta aceasta masina

stima

     


_______________________________________
Judecatile bune vin din experienta

iar mare parte din experienta vine din judecatile proaste

pus acum 13 ani
   
florin_florin
apicultor

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 435
Va salut .La noi este patria lui si acum .Daca va intereseaza am colegi de servici care se ocupa si acum si fac bani frumosi cu ele .Daca doriti vorbim mai multe pe privat .Parerea mea pentru taxe este bun cimpulung( tdx).Si recunosc sunt logat si pe forum 4x4. Un aro cu motor andoria este cel mai indicat  este si  euro 2.

Modificat de florin_florin (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
alexclau
apicultor

Din: Caracal, Olt
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 85
dar eu intreb oare  acesti cehi sunt chiar asa de prosti de mai produc masini si fara ABS si chiar LSD? oare nu ne intoarcem la BICICLETA? cand va fii motorina 6 ron/l ?>

Modificat de alexclau (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
florin_florin
apicultor

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 435
Salut .Cred ca te referi la linia de asmblare pe care un ceh a facuto a asamblat si a vindut masini aro la un pret destul de mare 19000 euro.Piesele erau cumparate de la uzina aro cimpulung .La noi se inchisese uzina dar ei au mers cu  piesele de aici 5 ani in continuare. Nu uita ca Romanii sunt detinatorii licentei Aro.Cind mam referit la sistem LSD mam referit la faptul ca aro trebuie imbunatatit ca sa fie competitiv in rapot cu suvurile care au iesit .Se cunoaste faptul ca uzina scosese ceva care cupla electrovalva ptr spate dar raminea blocat nu mai decupla .Acum nu cu suparare intreb si eu profesionistii daca ai 2 roti in laterala suspendate intru-n sant iesi ?,sau daca ai o roata in fata si una in spate in diagonala in aer iesi ?

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la