APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
APICULTURA : Forum-ul STUPARITUL , este un forum de apicultura infiintat pentru uzul apicultorilor romani si apartine site-ului www.stuparitul.com
Lista Forumurilor Pe Tematici
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" | Reguli | Inregistrare | Login

POZE APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
marymari pe Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Bacau
cauta Barbat
24 - 53 ani
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" / LEGISLATIE NATIONALA SI EUROPEANA / taxe si impozite ptr vehicul apicol  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
buna seara

am cateva intrebari pentru posesorii de vehicule specializate apicole:

1. cat este impozitul? la fel ca ptr mijloacele de transport civile?

2. cum se face ITP-ul? plimbati si albinele pana la statia ITP?

3. RCA-ul si Rovigneta - se platesc la fel ca la "civile"?


apreciez raspunsuri cat mai punctuale

multumesc anticipat


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Text extras din: Lege nr. 89/1998 - Legea apiculturii@
  Art. 16. - Producatorii apicoli beneficiaza, totodata, si de urmatoarele facilitati:
   a) acordarea de credite cu dobanda subventionata de la bugetul de stat pentru procurarea de stupi si familii de albine, unelte si utilaje apicole, precum si pentru retehnologizarea capacitatilor de productie existente;
   b) scutirea de la plata impozitului pentru mijloacele de transport specializate in
       -------------------------------------------------------------------------------------
transportul stupilor;
---------------------
   c) asigurarea, pentru familiile de albine inscrise in registrul agricol, de biostimulatori furajeri si medicamentosi la nivelul a 5 kg zahar/familie de albine, pe baza unor recepturi autorizate, subventionate in proportie de 50% de la bugetul de stat;
   d) in fondul forestier, amplasarea gratuita a stupilor in pastoral pentru valorificarea surselor nectaro-polenifere.

Modificat de jean (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
din pacate ... prevederile articolului 16 (cel referitor la scutirea de impozit) au fost abrogate prin - OUG 62 / 1998

as dori informatii din partea celor care chiar au astfel de vehicole


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603

Cristian IONITA a scris:

din pacate ... prevederile articolului 16 (cel referitor la scutirea de impozit) au fost abrogate prin - OUG 62 / 1998

as dori informatii din partea celor care chiar au astfel de vehicole


Salut,
     - OUG 62/1998 modifica L27/94 - Impozite si taxe locale ;
     - Lege 27/894 este abrogata de OG 36/2002;
     - OG36/2002 este abrogata de Art. 298 alin. 27 din L571/2003.

C O N C L U Z I A :
   

     Art. 16 din Legea Apiculturii este valabil din 2003.


pus acum 17 ani
   
viorel_v2000
apicultor

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 525
Domnul Jean, m-ati ametit de cap.
Daca nu va cunosteam credeam ca sunteti avocat de meserie.
Daca aveti timp, luati-o mai usor sa vad si eu cum devine chestia.
Pe mine m-au anuntat de la primarie ca trebuie sa platesc impozit pentru semiremorca specializata apicola. Am platit si anul trecut. Mi s-a explicat ca reglementarea in baza careia eram scutit a fost abrogata.

VV


pus acum 17 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Legea Apiculturii ( Actualizata pin LEGE4 - INDACO )


Parlamentul Romaniei
Lege nr. 89/1998
din 28/04/1998
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 170 din 30/04/1998

Legea apiculturii@

   ___________
   @Text actualizat la data de 09.11.2006 avandu-se in vedere urmatoarele acte:
   - O.U.G. nr. 62/1998
   - O.U.G. nr. 17/2000
   - Codul fiscal
   - Legea nr. 390/2006.

   Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

   CAPITOLUL I
  Dispozitii generale

   Art. 1. - In Romania cresterea albinelor este o indeletnicire traditionala a populatiei si constituie, prin rolul sau economic, ecologic si social, o parte a avutiei nationale.
   Art. 2. - Ministerul Agriculturii si Alimentatiei impreuna cu Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului sprijina activitatea apicola, in scopul protejarii albinelor, cresterii numarului si productiei familiilor de albine, al valorificarii superioare a resurselor melifere si a produselor apicole.

   CAPITOLUL II
  Conservarea, dezvoltarea si valorificarea fondului melifer

   Art. 3. -
(1) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei contribuie, prin masuri adecvate, la imbunatatirea bazei melifere in cadrul fondului funciar.
    (2) Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului asigura, prin masuri adecvate, prevazute la amenajamentele silvice, protejarea resurselor melifere din cadrul fondului forestier national.
   Art. 4. - Autoritatile administratiei publice locale, pe terenurile pe care le au in administrare, in scopul imbunatatirii resurselor melifere vor folosi cu prioritate, la plantarea terenurilor improprii pentru agricultura, a rapelor, a marginilor de drumuri, a spatiilor verzi, arbori, arbusti si alte plante ornamentale care prezinta si interes pentru apicultura.
   Art. 5. - Apicultorii care amplaseaza stupine in pastoral sau la iernat sunt obligati sa anunte autoritatile administratiei publice locale, in a caror raza teritoriala se afla, locul, perioada, numarul familiilor de albine, precum si adresa detinatorului de stupi.
   Art. 6. -
(1) Polenizarea dirijata a culturilor agricole entomofile cu ajutorul albinelor se realizeaza pe baza de contracte incheiate intre proprietarii familiilor de albine si detinatorii de culturi.
    (2) Costurile prestatiei de polenizare se stabilesc prin negociere intre parti.
   Art. 7. -
(1) Autoritatile administratiei publice locale, precum si regiile autonome, cu profil agricol sau silvic, vor asigura apicultorilor vetre de stupina temporare sau permanente, pe baza autorizatiei eliberate de catre Comisia de baza melifera si stuparit pastoral.
    (2) Vetrele de stupina pot fi atribuite in judetul de domiciliu al apicultorului sau in alte judete.
   (3) Instalarea stupinelor pe vetre permanente si de valorificare a culesurilor se va face astfel incat sa se asigure protectia populatiei si a animalelor.
   Art. 8. -
(1) Suprafetele de teren atribuite pentru vatra de stupina se acorda in functie de marimea stupinei, in locuri accesibile mijloacelor de transport, si nu vor fi mai mici de 5 m^2 pentru fiecare familie de albine.
    (2) Durata atribuirii si conditiile de folosire a acestor terenuri, precum si obligatiile partilor se stabilesc prin contracte care se incheie intre beneficiari si detinatorii terenurilor.
   Art. 9. - In scopul conservarii fondului genetic apicol si melifer si al producerii materialului biologic si semincer, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului pot infiinta rezervatii naturale in zone bioapicole caracteristice.
   Art. 10. -
(1) Reteaua sanitar-veterinara de stat asigura asistenta de specialitate in conformitate cu programul national sanitar-veterinar privind apararea sanatatii animalelor.
    (2) Diagnosticarea, tratamentul si eliberarea medicamentelor folosite in combaterea varroozei albinelor se fac prin reteaua sanitar-veterinara, costul acestora fiind suportat din bugetul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
   Art. 11. - Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, precum si autoritatile administratiei publice locale asigura masurile necesare pentru prevenirea intoxicatiilor la albine, datorate actiunilor de combatere a bolilor si daunatorilor din culturile agricole, vitipomicole, din fondul forestier etc., potrivit reglementarilor legale in vigoare.

   CAPITOLUL III
  Cercetarea stiintifica si pregatirea personalului tehnic

pentru apicultura

   Art. 12. -
(1) Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, Ministerul Educatiei Nationale, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, precum si alte institutii publice, impreuna cu Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania, vor asigura, prin institutele de cercetare-dezvoltare, ameliorarea continua a rasei autohtone de albine si a speciilor de plante nectaro-polenifere.
    (2) Institutiile prevazute la alin. (1) exercita masurile necesare pentru dezvoltarea cercetarii stiintifice, in vederea obtinerii de produse chimice selective in combaterea bolilor si a daunatorilor din apicultura si silvicultura, care sa asigure protejarea albinelor.
   (3) Societatile comerciale "Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Apicultura" - S.A. si "Complexul Apicol" - S.A., precum si alte unitati de profil asigura elaborarea tehnologiilor necesare pentru pastrarea, conditionarea, prelucrarea si diversificarea produselor apicole care fac obiectul consumului intern si al exportului, in vederea incadrarii acestora in parametrii de calitate prevazuti de normele comunitare.
   Art. 13. - Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Educatiei Nationale si Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania vor lua masuri pentru pregatirea si perfectionarea personalului din apicultura, precum si pentru intensificarea activitatii de mediatizare din acest domeniu.

   CAPITOLUL IV
  Stimularea producatorilor apicoli

   Art. 14. - Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania, prin Societatea Comerciala "Complexul Apicol" - S.A., precum si alte societati comerciale de profil autorizate asigura aprovizionarea crescatorilor de albine cu material biologic, stupi, subansambluri, unelte si utilaje, biostimulatori, medicamente de uz apicol, faguri artificiali, precum si achizitionarea de la producatori a produselor apicole oferite.
   Art. 14^1. - Producatorii apicoli beneficiaza totodata si de urmatoarele facilitati:
   a) acordarea de credite pentru procurarea de stupi si familii de albine, unelte si utilaje apicole, precum si pentru retehnologizarea capacitatilor de productie existente, in conformitate cu prevederile Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura, cu modificarile ulterioare;
   b) pentru vehiculele destinate transportului, in campania de stuparit pastoral, al echipamentelor apicole, pavilioanele si remorcile apicole ale acestor utilizatori, vor achita tariful de utilizare a retelelor de drumuri nationale ori de cate ori este nevoie, astfel: o zi, 7 zile si 30 de zile;
   c) in fondul forestier de stat, amplasarea gratuita a stupilor in pastoral pentru valorificarea surselor nectar-polenifere.@
   __________
   @Articolul a fost introdus prin art. unic din Legea nr. 390/2006.

   Art. 15. - Abrogat.@
   __________
   @Articolul a fost abrogat prin art. 37 din O.U.G. nr. 17/2000.

   Art. 16. - Producatorii apicoli beneficiaza, totodata, si de urmatoarele facilitati:
   a) acordarea de credite cu dobanda subventionata de la bugetul de stat pentru procurarea de stupi si familii de albine, unelte si utilaje apicole, precum si pentru retehnologizarea capacitatilor de productie existente;
   b) scutirea de la plata impozitului pentru mijloacele de transport specializate in
=========================================================
transportul stupilor;@
=============
   c) asigurarea, pentru familiile de albine inscrise in registrul agricol, de biostimulatori furajeri si medicamentosi la nivelul a 5 kg zahar/familie de albine, pe baza unor recepturi autorizate, subventionate in proportie de 50% de la bugetul de stat;
   d) in fondul forestier, amplasarea gratuita a stupilor in pastoral pentru valorificarea surselor nectaro-polenifere.
   __________
   @Potrivit art. III lit. d) din O.U.G. nr. 62/1998, isi inceteaza aplicabilitatea scutirile de impozite si de taxe acordate in temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 89/1998.

   Art. 17. - Abrogat.@
   __________
   @Articolul a fost abrogat prin art. 298 alin. (1) pct. 2 din Codul fiscal.

   CAPITOLUL V
  Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania

   Art. 18. -
(1) Asociatia Crescatorilor de Albine este organizatia profesionala si autonoma a apicultorilor din Romania, cu personalitate juridica si patrimoniu propriu, care isi desfasoara activitatea potrivit reglementarilor legale in vigoare si statutului sau.
    (2) Asociatia reprezinta apicultorii si interesele acestora la toate nivelurile.
   Art. 19. -
(1) Patrimoniul Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania, alcatuit din bunuri mobile si imobile, constituie proprietate privata si este ocrotit de lege.
    (2) Bunurile imobile ale asociatiei sunt indivizibile si nu pot fi impartite intre membrii organizatiei sau intre organizatiile asociate.
   (3) Constructiile realizate pe terenurile prevazute la alin. (1) pot face obiectul ipotecarii si executarii silite, urmand ca regimul juridic al terenului sa fie reglementat prin contract civil intre proprietarul terenului si noul proprietar al cladirii.
   Art. 20. - In termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Regulamentul privind organizarea stuparitului pastoral in Romania va fi reactualizat. Totodata, vor fi elaborate norme metodologice orientative privind polenizarea culturilor agricole entomofile cu ajutorul albinelor.
   Art. 21. - Institutul International de Tehnologie si Economie Apicola al Federatiei Internationale a Asociatiilor de Apicultura - APIMONDIA functioneaza in conformitate cu prevederile Decretului nr. 370/1970, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 97 din 3 august 1970, si a regulamentului propriu de organizare si functionare.

   CAPITOLUL VI
  Dispozitii finale

   Art. 22. - Incalcarea dispozitiilor prezentei legi si a reglementarilor adoptate in aplicarea acesteia atrage raspunderea disciplinara, administrativa, civila sau penala, potrivit legii.
   Art. 23. - In cazul sanctiunilor contraventionale se aplica dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
   Art. 24. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga orice alte dispozitii contrare.

   Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 23 martie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR

VASILE LUPU

   Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 30 martie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

   p. PRESEDINTELE SENATULUI

RADU VASILE

   Bucuresti, 28 aprilie 1998.
   Nr. 89.

Modificat de jean (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Acu cu OUG 62


Guvernul Romaniei

  Ordonanta de urgenta nr. 62/1998


din 28/12/1998
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 517 din 30/12/1998


pentru modificarea si completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale

   


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,


    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:


   Art. I. - Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 22 iulie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:




.
.
.
  Art. III. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta isi inceteaza aplicabilitatea scutirile de impozite si de taxe acordate in temeiul prevederilor:
   a) art. 16 din Decretul-lege nr. 61/1990 privind vanzarea de locuinte construite din fondurile statului catre populatie, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 8 februarie 1990, cu modificarile ulterioare;
   b) art. 23 din Legea nr. 54/1991 cu privire la sindicate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 7 august 1991;
   c) art. 179 din Legea nr. 109/1996 privind organizarea si functionarea cooperatiei de consum si a cooperatiei de credit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 252 din 18 octombrie 1996;
   d) art. 16 din Legea apiculturii nr. 89/1998, publicata in Monitorul Oficial al
======================================================
Romaniei, Partea I, nr. 170 din 30 aprilie 1998.
==================================

Modificat de jean (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
OAcum O36


Guvernul Romaniei
Ordonanta nr. 36/2002 (r1)
din 30/01/2002
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 670 din 10/09/2002

privind impozitele si taxele locale@

   ___________
   @Text actualizat la data de 23.07.2003 avandu-se in vedere republicarea din Monitorul Oficial, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie 2002, precum si urmatoarele acte:
   - O.U.G. nr. 138/2002
   - O.G. nr. 36/2003
   - O.G. nr. 39/2003
   - O.U.G. nr. 3/2003
   - Legea nr. 95/2003
   - Legea nr. 232/2003
   - Legea nr. 358/2003.

   - A se vedea O.G. nr. 39/2003 (astfel cum a fost aprobata prin Legea nr. 358/2003) care prin art. 218 prevede ca in tot cuprinsul Ordonantei Guvernului nr. 36/2002, si al Normelor metodologice pentru aplicarea ei, se modifica si se inlocuiesc, corespunzator prevederilor din O.G. nr. 39/2003, trimiterile la:
   a) Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si la Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.690/1998, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 59 din 11 februarie 1999, cu modificarile ulterioare;
   b) Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 64/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si la Instructiunile de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 886/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 546 din 8 noiembrie 1999;
   c) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/1999 privind solutionarea obiectiunilor si contestatiilor formulate impotriva actelor de control si de impunere avand ca obiect constatarea si stabilirea impozitelor si taxelor locale, a majorarilor de intarziere, a penalitatilor, precum si a altor sume si masuri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 190 din 30 aprilie 1999, aprobata prin Legea nr. 392/2001;
   d) Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 644 din 30 august 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 79/2003, cu modificarile ulterioare.

   CAPITOLUL I
  Dispozitii generale

   Art. 1. -
(1) Impozitele si taxele locale constituie venituri ale bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale si sunt reglementate prin prezenta ordonanta.
    (2) Informatiile referitoare la impozitele si taxele locale sunt de interes public, autoritatile administratiei publice locale avand obligatia sa asigure accesul liber si neingradit la acestea.
   Art. 2. - Resursele financiare constituite din impozitele si taxele locale se utilizeaza pentru cheltuielile publice a caror finantare se asigura de la bugetele locale, in conditiile legii.
   Art. 3. -
(1) Persoanele fizice si persoanele juridice, denumite in continuare contribuabili, datoreaza impozitele si taxele locale reglementate prin prezenta ordonanta.
    (2) Sunt asimilati persoanelor fizice, in sensul prezentei ordonante, contribuabilii care desfasoara activitati economice pe baza liberei initiative ori exercita in mod individual sau prin asociere orice profesie libera.
   (3) Prin persoane juridice, in sensul prezentei ordonante, se intelege acele entitati reprezentate de persoanele fizice, inregistrate legal, ce au un patrimoniu distinct, in scopul desfasurarii unei activitati, precum:
   a) comerciantii si filialele acestora, definiti astfel de Codul comercial, inclusiv unitatile economice ale persoanelor juridice de drept public, precum si cele ale organizatiilor politice, sindicale, patronale si cooperatiste, institutiilor publice, asociatiilor si fundatiilor, cultelor religioase si altora asemenea, cu exceptia celor mentionate la alin. (2);
   b) cultele religioase si unitatile locale ale acestora, cu personalitate juridica.
   (4) Sunt asimilate persoanelor juridice, in sensul prezentei ordonante, si sucursalele si reprezentantele autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei, apartinand persoanelor fizice sau juridice straine, si altele asemenea.
   (5) Sunt exceptate institutiile si unitatile care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii.

.
.
.


   Art. 79. - Pe data aplicarii dispozitiilor prezentei ordonante se abroga urmatoarele acte normative:
   a) Legea nr. 69/1993 privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor proprietate de stat in alte scopuri decat pentru agricultura sau silvicultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 21 octombrie 1993, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la indexarea nivelului taxei anuale;
   b) Ordinul ministrului finantelor nr. 113/1994 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a Legii nr. 69/1993 privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor proprietate de stat in alte scopuri decat pentru agricultura sau silvicultura, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 45 din 21 februarie 1994;
   c) Legea nr. 34/1994 privind impozitul pe terenul agricol, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 2 iunie 1994, cu modificarile si completarile ulterioare;
   d) Hotararea Guvernului nr. 506/1994 pentru aprobarea Normelor privind metodologia de calcul si formularistica corespunzatoare referitoare la asezarea si urmarirea impozitelor si taxelor locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 254 din 9 septembrie 1994;
   e) Hotararea Guvernului nr. 507/1994 pentru aprobarea Instructiunilor privind metodologia de calcul si de regularizare a impozitului pe venitul agricol, formularistica referitoare la asezarea si urmarirea impozitului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 19 septembrie 1994;
   f) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/1997 privind suspendarea impozitului pe venitul agricol, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 153 din 14 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
   g) Legea nr. 147/1998 privind impozitul pe spectacole, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 14 iulie 1998;
   h) Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale, republicata in Monitorul
       ======================================================
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 22 iulie 1998, cu modificarile si
===================================================
completarile ulterioare;
================
   i) Hotararea Guvernului nr. 718/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 147/1998 privind impozitul pe spectacole si formularistica corespunzatoare, precum si a Normelor privind tiparirea, inregistrarea, vizarea, gestionarea si utilizarea biletelor de intrare si a abonamentelor la spectacole, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 408 din 27 octombrie 1998;
   j) pct. 2 al cap. I din anexa la Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 321 din 6 iulie 1999;
   k) art. 6 alin. (15) si art. 32 alin. (3) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 13 ianuarie 1997, astfel cum a fost modificata si completata prin Legea nr. 453/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 431 din 1 august 2001;
   l) Ordinul comun al ministrului finantelor si al secretarului de stat, seful Departamentului pentru Administratie Publica Locala, privind formularele tipizate pentru impozite si taxe locale nr. 805/19a/6.283/1999, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 482 si 482 bis din 5 octombrie 1999;
   m) orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante.
   Art. 80. - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezenta ordonanta.

   PRIM-MINISTRU

ADRIAN NASTASE
   
                                                       Contrasemneaza:
                                                       ---------------
                                              Ministrul administratiei publice,
                                                        Octav Cozmanca
                                                Ministrul finantelor publice,
                                                   Mihai Nicolae Tanasescu



   ANEXA Nr. 1

   
                                            VALORILE IMPOZABILE
                    pe metru patrat de suprafata construita desfasurata*) la cladiri si
                              alte constructii apartinand persoanelor fizice


pus acum 17 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Acum L571/2003


Parlamentul Romaniei
Codul Fiscal al Romaniei@
din 22/12/2003
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 927 din 23/12/2003



   ___________
   @Text actualizat la data de 01.01.2007, avandu-se in vedere urmatoarele acte:
   - Normele Metodologice de aplicare a prevederilor titlului IX din Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004
   - Rectificarea publicata in MOf. nr. 112 din 06.02.2004
   - Codul de Procedura Fiscala din 2004
   - H.G. nr. 977/2004
   - O.G. nr. 94/2004
   - Legea nr. 507/2004
   - H.G. nr. 783/2004
   - O.G. nr. 83/2004
   - Legea nr. 494/2004
   - O.U.G. nr. 123/2004
   - O.U.G. nr. 138/2004
   - Legea nr. 96/2005
   - O.U.G. nr. 24/2005
   - O.U.G. nr. 30/2005
   - O.U.G. nr. 45/2005
   - Legea nr. 164/2005
   - Legea nr. 163/2005
   - Codul de procedura fiscala
   - Legea nr. 210/2005
   - Legea nr. 247/2005
   - Decizia Curtii Constitutionale nr. 568/2005
   - H.G. nr. 797/2005
   - O.U.G. nr. 203/2005
   - O.U.G. nr. 21/2006
   - O.U.G. nr. 33/2006
   - Legea nr. 317/2006
   - O.G. nr. 43/2006
   - H.G. nr. 1514/2006
   - Legea nr. 343/2006
   - Rectificarea publicata in MOF nr. 765 din 07/09/2006
   - O.U.G. nr. 110/2006.

   IMPORTANT!
   - In conformitate cu Nota anexei de la Normele Metodologice de aplicare a prevederilor titlului IX din Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004, astfel cum a fost modificata si inlocuita de Anexa din H.G. nr. 1514/2006, prin hotararile privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2007, adoptate de catre autoritatile deliberative ale administratiei publice locale, in termen de pana la 45 de zile calendaristice de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, tinand seama de competenta acestor autoritati de a putea majora impozitele si taxele locale cu pana la 20%, cu exceptia taxelor prevazute la art. 263 alin. (4) si (5) si la art. 295 alin. (11) lit. b)-d), potrivit prevederilor art. 287 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru usurarea calculelor se recomanda ca nivelurile impozitelor si taxelor locale stabilite in suma fixa sa fie rotunjite la leu prin adaos, fara a depasi cota aditionala de 20%.

   ATENTIE! - CONFORM O.U.G. NR. 138/2004, DE LA 01.01.2006 SE APLICA O COTA UNICA DE IMPOZITARE, DE 16% CU EXCEPTIILE PREVAZUTE IN ART. III PREZENTAT MAI JOS.
   - Potrivit art. III din O.U.G. nr. 138/2004, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 163/2005,
   "(2) In cazul titlurilor de valoare dobandite pana la data de 31 mai 2005 inclusiv, cota de impozit este de 1%, indiferent de data instrainarii acestora.
   (3) In perioada 1 iunie 2005 - 31 decembrie 2005, intermediarii vor calcula, vor retine si vor vira impozitul de 1% aplicat asupra castigurilor din transferul titlurilor de valoare dobandite si instrainate in aceasta perioada, indiferent daca sunt dobandite si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile sau mai mica de 365 de zile. La 31 decembrie 2005, acestor tranzactii le este aplicabila regula de calcul al castigului net conform prevederilor art. 67 alin. (3) lit. e).
   (4) Incepand cu data de 1 ianuarie 2006, pentru calculul impozitului pe veniturile realizate de persoane fizice din investitii si din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, definite potrivit dispozitiilor cap. V si VIII^1 din titlul III, cota de impozit este de 16%, cu exceptia castigurilor realizate din transferul titlurilor de valoare instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile de la data dobandirii, pentru care se mentine cota de 1% prevazuta la art. 67 alin. (3) lit. e).
   (5) Cota de impozit de 16% se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2006 si pentru veniturile realizate de persoanele fizice si juridice nerezidente, prevazute la art. 115, cu exceptia veniturilor obtinute din jocuri de noroc pentru care se mentine cota de impozit de 20%."

   - Potrivit art. II din O.U.G. nr. 138/2004, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 163/2005, in cazul autoturismelor sau al autoturismelor de teren din import, inclusiv rulate, introduse in tara in baza contractelor de leasing initiate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, baza de impozitare pentru accize este valoarea de intrare la care se adauga cuantumul taxelor vamale si alte taxe speciale, dupa caz, datorate la momentul inchiderii operatiunii de import.

   - Potrivit art. II^1 din O.U.G. nr. 138/2004, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 163/2005, avansurilor incasate pentru livrarile de animale vii li se aplica regimul fiscal privind taxa pe valoarea adaugata, in vigoare la data incasarii avansului.

   TITLUL I
  Dispozitii generale

   CAPITOLUL I
  Scopul si sfera de cuprindere a Codului fiscal

   Scopul si sfera de cuprindere a Codului fiscal

   Art. 1. -
(1) Prezentul cod stabileste cadrul legal pentru impozitele si taxele prevazute la art. 2, care constituie venituri la bugetul de stat si bugetele locale, precizeaza contribuabilii care trebuie sa plateasca aceste impozite si taxe, precum si modul de calcul si de plata al acestora. Prezentul cod cuprinde procedura de modificare a acestor impozite si taxe. De asemenea, autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa elaboreze norme metodologice, instructiuni si ordine in aplicarea prezentului cod si a conventiilor de evitare a dublei impuneri.
    (2) Cadrul legal de administrare a impozitelor si taxelor reglementate de prezentul cod este stabilit prin legislatia privind procedurile fiscale.
   (3) In materie fiscala, dispozitiile prezentului cod prevaleaza asupra oricaror prevederi din alte acte normative, in caz de conflict intre acestea aplicandu-se dispozitiile Codului fiscal.
   (4) Daca orice prevedere a prezentului cod contravine unei prevederi a unui tratat la care Romania este parte, se aplica prevederea acelui tratat.
   (5) Orice masura de natura fiscala care constituie ajutor de stat se acorda potrivit dispozitiilor Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.

   Impozitele si taxele reglementate de Codul fiscal

   Art. 2. - Impozitele si taxele reglementate prin prezentul cod sunt urmatoarele:
   a) impozitul pe profit;
   b) impozitul pe venit;
   c) impozitul pe veniturile microintreprinderilor;
   d) impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti;
   e) impozitul pe reprezentante;
   f) taxa pe valoarea adaugata;
   g) accizele;
   h) impozitele si taxele locale.



.
.
.


   Abrogarea actelor normative

   Art. 298. -
(1) La data intrarii in vigoare a prezentului Cod fiscal se abroga:
    1. Articolul 73 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 752 din 15 octombrie 2002;
   2. Articolul 17 din Legea apiculturii nr. 89/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 170 din 30 aprilie 1998, cu modificarile ulterioare;
   3. Articolul 13 si articolul 14 din Legea nr. 332/2001 privind promovarea investitiilor directe cu impact semnificativ in economie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 356 din 3 iulie 2001, cu modificarile ulterioare;
   4. Alineatul (3) al articolului 17 din Legea patronatelor nr. 356/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 12 iulie 2001;
   5. Alineatul (2) al articolului 41 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 407 din 24 iulie 2001;
   6. Prevederile referitoare la accize din Legea nr. 423/2001 pentru sprijinirea sectorului de pescuit la Marea Neagra, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 406 din 23 iulie 2001;
   7. Alineatul (8) al articolului 70 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 422 din 18 iunie 2002;
   8. Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 653 din 15 septembrie 2003;
   9. Articolul 67 din Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 454 din 27 iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
   10. Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 456 din 27 iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv actele normative date in aplicarea legii;
   11. Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 571 din 2 august 2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
   12. Literele b) si c) ale articolului 37 din Legea cinematografiei nr. 630/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
   13. Ordonanta Guvernului nr. 22/1993 privind scutirea de plata a impozitului pe veniturile realizate de consultantii straini pentru activitatea desfasurata in Romania, in cadrul unor acorduri internationale guvernamentale sau neguvernamentale de finantare gratuita, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 30 august 1993, aprobata prin Legea nr. 102/1994;
   14. Ordonanta Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
   15. Ordonanta Guvernului nr. 26/1995 privind impozitul pe dividende, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 30 august 1995, aprobata cu modificari prin Legea nr. 101/1995, cu modificarile ulterioare;
   16. Ordonanta Guvernului nr. 24/1996 privind impozitul pe veniturile reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 175 din 5 august 1996, aprobata cu modificari prin Legea nr. 29/1997, cu modificarile ulterioare;
   17. Prevederile privind impozitul pe profit din articolul 47 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 25 februarie 2002;
   18. Literele e) si f) ale articolului 2 din Ordonanta Guvernului nr. 51/1997 privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 12 ianuarie 2000;
   19. Articolul 6, articolul 7 si alineatul (1) al articolului 10 din Ordonanta Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor masuri in vederea indeplinirii obligatiilor asumate de Romania prin aderarea la Conventia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene si la Acordul multilateral privind tarifele de ruta aeriana, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 44 din 26 ianuarie 2001;
   20. Ordonanta Guvernului nr. 83/1998 privind impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 315 din 27 august 1998, cu modificarile ulterioare;
   21. Prevederile referitoare la persoane juridice din alineatul (2) al articolului 9 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 568 din 1 august 2002, cu completarile ulterioare;
   22. Alineatul (4) al articolului 12^2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind calatoriile gratuite in interes de serviciu si in interes personal pe caile ferate romane, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 31 august 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 210/2003;
   23. Alineatele (1) si (2) ale articolului 6 si articolul 8 din Ordonanta Guvernului nr. 126/2000 privind continuarea realizarii Unitatii 2 din cadrul obiectivului de investitii "Centrala Nuclearoelectrica Cernavoda - 5 x 700 Mwe", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 430 din 2 septembrie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 335/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
   24. Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 435 din 3 august 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
   25. Ordonanta Guvernului nr. 24/2001 privind impunerea microintreprinderilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 472 din 17 august 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 111/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
   26. Literele b) si c) ale articolului 7 din Ordonanta Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea si functionarea parcurilor industriale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 490/2002;
   27. Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale,
  =====================================================
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie
=======================================================
2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
================================
   28. Articolul 162 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetare locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 66 din 2 februarie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 358/2003;
   29. Sectiunea a 2-a a capitolului I din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003;
   30. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/1997 privind scutirea de plata a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti straini pentru activitatile desfasurate in Romania in cadrul unor acorduri de imprumut, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 294 din 29 octombrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
   31. Prevederile referitoare la taxa pe valoarea adaugata din articolul 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 73/1999 pentru aprobarea continuarii lucrarilor si a finantarii obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni" si pentru aprobarea garantarii unui credit in favoarea Companiei Nationale "Aeroportul International Bucuresti-Otopeni" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 232 din 25 mai 1999, aprobata prin Legea nr. 21/2000;
   32. Litera a) a alineatului 1 al articolului 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile ulterioare;
   33. Literele b) si c) ale articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 160/1999 privind instituirea unor masuri de stimulare a activitatii titularilor de acorduri petroliere si subcontractantilor acestora, care desfasoara operatiuni petroliere in perimetre marine ce includ zone cu adancime de apa de peste 100 metri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 526 din 28 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 399/2001;
   34. Articolul 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2000 pentru abrogarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/1999 privind unele masuri pentru dezvoltarea activitatii economice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 208 din 12 mai 2000, aprobata prin Legea nr. 302/2001, cu modificarile ulterioare;
   35. Articolul 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 330 din 14 iulie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 200/2002;
   36. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 208/2000 privind scutirea de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 211/2000 privind garantarea de catre Ministerul Finantelor a unor imprumuturi externe pentru Ministerul Apararii Nationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 594 din 22 noiembrie 2000, aprobata prin Legea nr. 134/2001;
   37. Alineatul 2 al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru produse petroliere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 647 din 12 decembrie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 382/2002, cu modificarile ulterioare;
   38. Articolul 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627 din 5 octombrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
   39. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 30 noiembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 523/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
   40. Prevederile referitoare la impozitul pe profit din alineatul (3) al articolului 145 si alineatul (2) al articolului 146 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 238 din 9 aprilie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 525/2002, cu modificarile ulterioare;
   41. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2003 privind scutirea de la plata impozitului pe terenurile din extravilanul localitatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 167 din 17 martie 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 273/2003;
   42. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 294 din 25 aprilie 2003, cu modificarile ulterioare;
   43. Hotararea Guvernului nr. 582/1997 privind introducerea sistemului de marcare pentru bauturi alcoolice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 7 octombrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
   43^1. Abrogat.@
   44. Orice alte dispozitii contrare prezentului cod.
   (2) Abrogat.@
   __________
   @Pct. 43^1 de la alin. (1) a fost introdus prin art. I pct. 121 din O.G. nr. 83/2004, si ulterior a fost abrogat prin Legea de aprobare nr. 494/2004.
   - Alineatul (2) a fost abrogat prin art. I pct. 39 din O.U.G. nr. 138/2004, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 163/2005.


pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
Oki

eu ma dau batut, pur si simplu nu pot sa tin firul ....

domnul Jean - va rog frumos spunetine o concluzie?

ceva de genul sa fac copy/p[aste in cererea adresata primariei (directia taxe si impozite) prin care sa solicit anularea impozitului ptr vehicolul apicol


adica "conform prevederilor art. ... din .... va rog sa aprobabti scutirea de impozit ptr auto ....."


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
eros
apicultor

Din: Nowhere
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 130
in concluzie la capitolul impozite pe care tre sa le platim ? ca de citit de unde atata rabdare    

_______________________________________
Speranta e o virtute a sclavilor

pus acum 17 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186
Impozitul pe pavilioane si remorci apicole tractate auto se plateste si nu e mare. Ca sa evit atata balamuc, eu l-am platit si gata (40 ron la pavilion si ceva mai pputin la remorca apicola RMA 10)

_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041

pab a scris:

Impozitul pe pavilioane si remorci apicole tractate auto se plateste si nu e mare. Ca sa evit atata balamuc, eu l-am platit si gata (40 ron la pavilion si ceva mai pputin la remorca apicola RMA 10)



cu impozitul am inteles

dar ITP-ul? cum se face? ati mers cu mustele in voiaj pana la statia ITP?


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248
Prietene...

Teoretic, trebuie sa te duci la RAR cu pavilionul, eventual capul tractor... Iar stupii ii inchizi cum stii mai bine...

Practic, nu prea cunosc persoane care sa faca asta decat atunci cand e vb de inmatriculare pe profil apicol. Si nici atunci nu este chiar ultima solutie.

Unul din pavilioane mi l-am inmatriculat in 2002 aducand pe vatra un angajat al RAR Dolj... si prin 2005 l-am readus pe vatra pt inspectie.

Ca sa-ti raspund: n-am mers cu mustele in voiaj. Si nici nu stiu pe cineva sa fi facut astfel...


pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3041
am inteles, deci ... vine delegatul RA la matale-n batatura

ce ma intereseaza pe minew este daca exista ceva formalizat in acest sens, vre-o norma a RAR prin care se specifica ca verificarea vehiculelor apicole trebuie facuta "pe teren" sau  ceva pe acolo

din cate stiu eu ptr remorca&pavilion nu ar trebui sa fie pbe, se verifica luminile si siostemul de franare dar .... ce se intampla cu camionul apicol? ca acolo sunt mai multe de verificat (noxe, directie, etc)



pab a scris:

Impozitul pe pavilioane si remorci apicole tractate auto se plateste si nu e mare. Ca sa evit atata balamuc, eu l-am platit si gata (40 ron la pavilion si ceva mai pputin la remorca apicola RMA 10)



la remorca&pavilion nu e mare dar ... ce se intampla la camion? ca se plateste in fctie de xapacitatea motorului ... si de obicei sare de 1500 lei noi, nu-i mult dar .... e echivalentul a aproape 1/2 tona de miere - nu e deloc de neglijat

Modificat de Cristian IONITA (acum 17 ani)


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
CATU
apicultor

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 114
Pt a face ITP la camin dai albinele jos si de duci acolo, alta solutie nu este, in privintza impozitului daca camionul e modificat si nu se poate transporta altceva cu el decat stupi ar trebui sa scrie in talon ca e apicol, deci esti scutit de impozit.Treaba asta cui scutirea de impozit pt camion a reusit-o un prieten dar cu mare greutate, s-a dus in audienta la primar,..

pus acum 17 ani
   
linde
apicultor

Din: Turda
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 169
Salut ,pt verificare  a mijloacelor  este nevoie sa fie duse la servisuri autorizate, se confrunta poza din calculator cu originalu. Auto din imagine am omologato la RAR  cu proiect de executie si este trecuta in cartea de indentitate si talon;  AUTOSPECIALA.     SC. APICOLA.  anual fac verificarea si o duc cu stupi inchisi (inainte vorbesc sa fiu planificat sa nu ma tina pe la porti.......????.  Ce nu inteleg este cum se pune problema cu inpozitu ( din stufarisul acela de legi  si ordonante nu am inteles mare lucru si nici nu prea mai am rabdare , sa fiu trimis de la o lege la alta, daca asi sti ca legea este de partea noastra asi face rost de ea si asi merge la finante si inpozite, daca mai este cineva in situatie, mai avem vreo speranta??
S-auzim de bine N.S

taxe impozite ptr vehicul apicol salut ,pt este nevoie fie duse servisuri confrunta poza din

39.6KB


pus acum 17 ani
   
linde
apicultor

Din: Turda
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 169

CATU a scris:

Pt a face ITP la camin dai albinele jos si de duci acolo, alta solutie nu este, in privintza impozitului daca camionul e modificat si nu se poate transporta altceva cu el decat stupi ar trebui sa scrie in talon ca e apicol, deci esti scutit de impozit.Treaba asta cui scutirea de impozit pt camion a reusit-o un prieten dar cu mare greutate, s-a dus in audienta la primar,..

Modificarea (scrierea in talon ) se face in urma omologari de catre RAR, in baza unui proiect facut  si executat de firme autorizate si agreate de RAR, altfel nu aveti sanse de modificare,  pina anul trecut se putea face si omologari artizanale pe baza de declaratii ,dar a aparut o lege noua, sa luati legatura cu RAR inainte de a incepe ceva , altfel ramineti cu investitia .

taxe impozite ptr vehicul apicol catu scris:pt face itp camin dai albinele jos duci acolo, alta

36.7KB


pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la