APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
APICULTURA : Forum-ul STUPARITUL , este un forum de apicultura infiintat pentru uzul apicultorilor romani si apartine site-ului www.stuparitul.com
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" | Reguli | Inregistrare | Login
POZE APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: GeorgianaIoana Profile
| Femeie 24 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 63 ani |
|
silviuadrian79
apicultor
Din: corbeni-arges
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 67
|
|
mi-am luat o camioneta ARO , am bagat niste bani in ea si mai trebuie sa mai bag vreo doi . Partea proasta e ca azi am auzit ca taxa la primarie pentru 4x4 o sa ajunga pe la 18-20 de milioane pe an . O FI ADEVARAT ? A mai auzit cineva asa ceva ? Eu unul m-am cam speriat .
_______________________________________ Toate prin EL s-au facut si fara EL nimic nu s-a facut din tot ce s-a facut .
|
|
pus acum 15 ani |
|
lucky5strike
CLUB STUPARITUL
Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248
|
|
Draga, din ce am auzit pe moment este adevarat! Poate vor gasi si o derogare... Daca nu, probabil se va manifesta drept "sindromul Dabuleni". Sunt acolo cateva sute de posesori de autoturism national de teren. Care probabil vor trece Dunarea cu bacul sa plateasca impozit bulgaresc.
PS: am vazut la lucru de teren un Ford Tranzit 4x4 din '97, cu motor adecvat. Pret in DE sub 2000 euro. Pornea la sfert, tragea mai mult si mai bine... Te face sa uiti orice ARO.
|
|
pus acum 15 ani |
|
dinicu_geo
apicultor
Din: CAMPINA PRAHOVA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 69
|
|
vezi ca pt. camioneta aro nu e impozitu' asa mare ca intra in categoria autoutilitara si se ia dupa tonaj . eu am platit pt. a mea 360 ron pe anu asta,/ cei drept caasigurarea a crescut un pic mai mult 680 ron/an iar rovigneta98 euro bafta si nu pierde speranta/
|
|
pus acum 15 ani |
|
andrei_calinescu
apicultor
Din: Montpellier
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 506
|
|
Va salut. Am sa va expun si eu umila mea parere. Eu cred ca pentru o exploatatie de pana la 150 fam placate in pastoral, nu se merita sa ai camion personal. Preturile vor creste inca pentru ca UE e foarte orientata pe partea asta cu protectia mediului, bla bla bla. Intentii mascate de fapt, ca sa miste un pic economia auto care la nivel mondial e in paragina. Oare cat costa sa inchiriezi un camion doar pentru deplasarile punctuale? Oare nu e mai avantajos asa? Ai platit la km, ia nene banutul si gata. Dar vorbim de camioane inchiniate adecvate, adica cu rampa hidraulica sau macara. Deci asta implica automat ceea ce se intampla afara:paletizare. Din ce est epe forum ,pana acum am vazut(nu vreau sa jignesc pe nimeni) doar cateva solutii adecvate exploatarilor intensive(camion cu macara, sau platforma idraulica). Imi veti spune: bine bine dar pavilionul? Cred ca pavilionul ca si camionul in viitorul apropiat va fi o sursa de blocaje de capital. Pentru ca difesitele organisme de autoritari care se nasc ca ciupercile, vor inventa tot felul de taxe. Eu cred ca solutia poate fi: paletizare obligatoriu si inchiriere camion pentru mutari punctuale. Sau cumparari de camion i, asociatiile care se nasc sau care exista(la CAP inainte nu avea fiecare taran tractorul dansului ) . Sau o alta alternativa, cred ca preturile se vor prabusi la terenuri agricole, cateva vetre in sud, aproape de destinatii mellifere profitabile si carat cu mijloace de transport mai mici. Eu gandesc cum au gandit occidentalii: vrei profit, delocalizezi, te situezi acolo unde mana de lucru e ieftina. Deci albina trebuie sa fina ieftina, ori transportul o scumpeste. AStea sunt umilele mele pareri.
|
|
pus acum 15 ani |
|
fcorobea
apicultor
Din: craiova stupina in gorj
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 25
|
|
Domnule calinescu este o solutie ce ziceti dumneavoastra dar trebuie sa analizam putin: 1.cat ne costa transportul propriu/km(cost camion,motorina,impozit,asigurare,rovinieta...etc) si 2.cat ne costa transportul efectuat cu un transportator.
Avand propriul mijloc de transport putem pleca imediat in momentul in care este cules zero sau aproape de zero cu tariful pe care-l avem noi pe km. Apeland la un transportator care nu are camion in zona si mai vine si a doua zi, ne mai ia banii si pe dus-intors oameni ne-am facut. Daca suntem la salcam cu 100 de familii si deplasam la momentul oportun(adica cu o zi inainte fata de cel care asteapta transportatorul si in ziua in care noi suntem la noua locatie iar culesul este in medie de 3kg/familie fata de zero la cel care sta si asteapta faceti calculele sa vedeti care este mai avantajat dintre cei doi.
|
|
pus acum 15 ani |
|
pop
apicultor
Din: Lugoj, 25.06.1951
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 312
|
|
In viitor ,probabil, se va diminua rolul camioanelor (pavilion) din cauza taxelor si a posibilitatilor de folosire limitata la stupinele mici.In urma cu 4-5 ani un, apicultor din Germania imi spunea ca-mi da 5 pav ,numai sa ma duc dupa ele.In Lumea apicola 2008 ,a fost publicat un reportaj despre un apicultor germ. care are 650 fam ,un angajat, un cam+ rem cu sist de incarcare.In acestfel, parcurge mii de km,participa la culesuri in timp util. Probabil ,cei mai tineri trebuie sa-si insuseasca aceasta metoda . Pot sa ia ex si de la dl Pupemea.pop
Modificat de pop (acum 15 ani)
_______________________________________ orice este mai mult decat nimic!
|
|
pus acum 15 ani |
|
Cristian IONITA
apicultor
Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 3041
|
|
@silviuadrian79 - nu ai de ce sa-ti faci pbe cu camioneta, cel putin nu dpdv al impozitului. Taxa mare si aberanta afecteaza doar arourile autoturism si doar pe acelea cu motoare de brasov (3119 cmc), dar si ptr acestea exista solutii, adica sa le omologhezi ca si utilitare.
@andrei_calinescu - asa cum au explicat si colegii de mai sus, mijlocul de transpoort inchiriat are avantaje si dezavantaje, trebuie bine analizat si alegerea sa fie facuta in deplina cunostinta de cauza.
_______________________________________ in capitala europeana
|
|
pus acum 15 ani |
|
ady13
apicultor
Din: arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 130
|
|
Impozitul la ARO camioneta este in jur de 400 lei(depinde de localitate,sat oras),deoarece este autoutilitara,pentru celelalte tipuri 243,244 etc.care sunt considerate jep-uri impozitul este in jur de 2000 de lei(sunt masini de lux )
_______________________________________ gandeste prima data
|
|
pus acum 15 ani |
|
Ahile
apicultor
Din: Mehedinti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 542
|
|
Mergeti la compartimentul taxe si impozite si intrebati, aici ne dam cu presupusul.
_______________________________________ Zambeste,maine va fi mai rau! Murphy.
|
|
pus acum 15 ani |
|
alinndiaconu
apicultor
Din: Targu-Jiu
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 466
|
|
Se rezolva al mai simplu cu radierea. Aro s-au rablagit, de 10 ani nu se mai produc, piesele sunt facute pe marginea soselii si-s proaste! E ca si cum am tipa in gura de sarpe ca se impoziteaza Dacia 1300, sant vechituri si orcum trebuie sa dispara
|
|
pus acum 15 ani |
|
Cristian IONITA
apicultor
Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 3041
|
|
Aline - este pacat ca vorbesti asa,
dar in definitiv nu e de mirare si nici condamnabil, este in firea noastra de natie fara coloana vertebrala si fara discernamant sa nu apreciem ceea ce au facut inaintasii nostri.
Intr-o tara care pana acum 20 de ani .... cu o economie bazata > 70% pe agricultura functionau 3 fabrici de autoturisme (4 daca socotim si Timisoara cu Lastunul), 2 de avioane, 2 de camioane, 2 de tractoare, nu stiu cate santiere navale, nu stiu cate fabrici de masini agricole, etc . Dar .... nu exista un muzeu auto ,..... au fost fabricate masinii care au facut istorie dar despre care acum nu mai exista nimic, nici un exemplar salvat, nici o documentatie tehnica.
Aro ca tot discutam despre el e mai bine apreciat in strainate decat la noi. La noi romanul aprecia masina ca pe un un caraus .... asa ca se facea economie la revizii si consumabile si se tragea de masina pana ajungea o ruina.
Acum .... apreciem doar cei strain ... nu neapart si bun, si promovam numai non valoare. Ecranele TV sunt pline de Becali si Columbeanu .... plimbandu-se in maybahuri SH.
Eu m-am alaturat unui grup hotarat sa salvam ce se mai poate salva din Aro, si am fondat un forum si-un club cu personalitate juridica. Din aceasta postura nu o data am avut deaface cu oameni care gandesc ca Alin .... din pacate foarte putin si-au schimbat parerea dupa ce mi-au ascultat argumentele, asta este .... degeaba a fost generalizata "instruirea" gratuita si la nivel superior .... marea masa a oamenilor raman tot "retrograzi"
_______________________________________ in capitala europeana
|
|
pus acum 15 ani |
|
andrei_calinescu
apicultor
Din: Montpellier
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 506
|
|
Buna seara. Ah d-le Ionita, ce punct ati atins. Chestiile de care aminteati d-voastra nu se poate constata decat cand ai posibilitatea de a compara care e situatia cand e vorba de studiu , de cat costa aceasta si care sunt efectele. Constatam acum pe fond de criza si nu numai ce insemna productia proprie, grupurile, firmele nationale. Dacia , ARO, Tractorul erau mane ceresti pentru omul simplu, clasa muncitoare, asa cum suntem...noi majoritarii. Stiti in Europa care e breakul cel mai bine vandut? Logan MCV. E plina Franta de ele. Si acuma patrunde in tromba si in Germania. Daca vorbim de carat, pastoral, si altele, cred ca mai avantajos e sa ai o Dacia break 1310 sau 1410 cu injectie sau un Aro, decat nu stiu ce minune straineasca care te seaca. Masina e o chestie utila, practica, nu-i gagica sa-i dai cu ruj pe buze.
|
|
pus acum 15 ani |
|
silviuadrian79
apicultor
Din: corbeni-arges
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 67
|
|
impozit mare sau nu , cred ca utilitatea e destul de mare . anul trecut am fost in pastoral cu un prieten cu o camioneta ARO+ remorca . am pus 60 stupi M.E. 30 pe masina si 30 pe remorca . am mers ca boierii cu 60-70 km\h
_______________________________________ Toate prin EL s-au facut si fara EL nimic nu s-a facut din tot ce s-a facut .
|
|
pus acum 15 ani |
|