APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
APICULTURA : Forum-ul STUPARITUL , este un forum de apicultura infiintat pentru uzul apicultorilor romani si apartine site-ului www.stuparitul.com
Lista Forumurilor Pe Tematici
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" | Reguli | Inregistrare | Login

POZE APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Elena01 pe Simpatie
Femeie
19 ani
Braila
cauta Barbat
19 - 31 ani
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" / LEGISLATIE NATIONALA SI EUROPEANA / Ordonanta 28 din 27-082008 ( inregistrare stupina in R.A. )  
Autor
Mesaj Pagini: 1
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Sursa : INDACO LEGE IV

Guvernul României
Ordonanță nr. 28/2008
din 27/08/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 628 din 29/08/2008

privind registrul agricol

   În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. III.10 din Legea nr. 142/2008 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,

   Guvernul României adoptă prezenta ordonanță.

   CAPITOLUL I
  Dispoziții generale

   Art. 1. -
(1) În scopul asigurării unei evidențe unitare cu privire la categoriile de folosință a terenurilor, a mijloacelor de producție agricolă și a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii și buna utilizare a resurselor locale, autoritățile administrației publice locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor organizează întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului, pe unități administrativ-teritoriale și pe localități componente ale acestora.
    (2) Prin localități componente, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
   a) satele componente ale comunelor, inclusiv satele reședință de comună;
   b) satele aparținând orașelor și municipiilor;
   c) localitățile componente ale orașelor și municipiilor.
   (3) La nivelul municipiului București registrul agricol se organizează pe sectoare, responsabilitatea în acest sens revenind autorităților administrației publice locale ale sectoarelor municipiului București.
   Art. 2. - În înțelesul prezentei ordonanțe, prin animale se înțelege următoarele specii: bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline, măgari, catâri, iepuri de casă, animale de blană, păsări, familii de albine, precum și altele ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol.
   Art. 3. -
(1) Registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale, și anume:
    a) capul gospodăriei și membrii acesteia, după caz; reprezentantul legal al societății/asociației agricole sau al persoanei juridice care are teren în proprietate/folosință;
   b) terenurile pe care le dețin în proprietate sau folosință, pe categorii de folosință, suprafețe cultivate cu principalele culturi și numărul de pomi, pe specii. Pentru terenurile înscrise în cartea funciară se va menționa numărul cadastral sau topografic și numărul de carte funciară, după caz;
   c) efectivele de animale, pe specii și categorii, existente la începutul fiecărui an; evoluția anuală a efectivelor de bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline, măgari, catâri, iepuri de casă, animale de blană, păsări, familii de albine și altele ce fac obiectul înregistrării în registrul agricol;
   d) clădirile utilizate ca locuință și celelalte construcții-anexe;
   e) mijloacele de transport cu tracțiune animală;
   f) mijloacele de transport cu tracțiune mecanică, respectiv: tractoarele, autovehicule pentru transportat mărfuri, mașinile și utilajele pentru agricultură;
   g) orice instalații pentru agricultură.
   (2) Fiecare proprietate situată în intravilanul localităților se identifică, potrivit nomenclaturii stradale, prin adresa acesteia, individualizată prin denumirea proprie a străzii și a numărului poștal atribuit.
   (3) În cazul blocurilor de locuințe, precum și în cel al clădirilor alipite situate în cadrul aceleiași curți-lot de teren, care au un sistem constructiv și arhitectonic unitar și în care sunt situate mai multe apartamente, datele despre domiciliu/reședință/sediu cuprind strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul.
   (4) Fiecare proprietate situată în extravilanul localităților, atât în cazul clădirilor, cât și în cel al terenurilor, cu sau fără construcții, se identifică prin denumirea parcelei, numărul topografic al parcelei/tarlalei/solei, acolo unde este posibil, sau prin denumirea locului, potrivit toponimiei/denumirii specifice zonei respective, astfel cum este cunoscută de localnici.
   (5) Terenurile, cu sau fără construcții, situate în intravilanul localităților sau în extravilan, care sunt înscrise în cartea funciară, se identifică prin numărul cadastral sau topografic și numărul de carte funciară, după caz, potrivit prevederilor Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată.
   Art. 4. - Pe baza datelor cuprinse în registrul agricol, pe gospodării ale populației, se organizează evidența centralizată pe fiecare comună, oraș, municipiu și sector al municipiului București privind:
   a) numărul de gospodării ale populației, de clădiri utilizate ca locuință și construcții-anexe, de mijloace de transport cu tracțiune mecanică și/sau animală, precum și de utilaje și instalații pentru agricultură;
   b) modul de folosință a terenurilor, suprafețele cultivate cu principalele culturi; numărul de pomi fructiferi, pe specii;
   c) efectivele de animale, pe specii și categorii, la începutul fiecărui an, precum și evoluția anuală a acestor efective.
   Art. 5. -
(1) Se consideră gospodărie, în sensul prezentei ordonanțe, totalitatea membrilor de familie, rudelor sau a altor persoane care locuiesc și gospodăresc împreună, având buget comun, și care, după caz, lucrează împreună terenul sau întrețin animalele, consumă și valorifică în mod comun produsele agricole obținute.
    (2) În registrul agricol se înscriu gospodăriile populației, cu tot terenul în proprietate și cel pe care îl utilizează în arendă, în parte, în asociere sau sub alte forme, după caz, clădirile utilizate ca locuință și construcțiile-anexe și animalele pe care le dețin pe raza unei localități, indiferent de domiciliul proprietarului.
   (3) La comune se înscriu în registrul agricol toate gospodăriile populației, chiar dacă nu dețin terenuri agricole și silvice, animale sau clădiri utilizate ca locuință și construcții-anexe. De asemenea, toate gospodăriile populației din localități care aparțin din punct de vedere administrativ de orașe, municipii ori de sectoare ale municipiului București, stabilite potrivit legii, se înscriu în registrul agricol deținut de aceste unități administrativ-teritoriale, respectiv subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București.
   (4) La orașe, municipii și sectoare ale municipiului București se înscriu în registrul agricol numai gospodăriile care dețin terenuri agricole și silvice, precum și acelea care dețin animale pe raza lor administrativ-teritorială.
   (5) Persoanele care nu au domiciliul în localitate, inclusiv persoanele cu domiciliul în altă țară, dar care au pe raza localității terenuri, animale sau clădiri utilizate ca locuință și construcții-anexe vor fi înscrise în registrul agricol după gospodăriile persoanelor care au domiciliul în localitate și după ce s-au lăsat file libere pentru gospodăriile care se vor forma ulterior datei întocmirii registrului.
   (6) Cu privire la situația juridică a terenului, se vor lăsa file libere pentru înscrierea modificărilor care intervin pe parcursul unui an ulterior datei întocmirii registrului agricol, ca efect al dobândirii/transmiterii dreptului de proprietate/folosință ori al schimbării categoriei de folosință. Pentru imobilele intabulate, actualizarea situației juridice se va face în baza extrasului de carte funciară de informare eliberat părților după înscrierea în cartea funciară a actelor în cauză.

   CAPITOLUL II
  Organizarea, completarea, controlul și centralizarea datelor din

registrul agricol

   Art. 6. -
(1) Primarii comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București iau măsuri pentru întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie și în format electronic, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe, pentru asigurarea împotriva degradării, distrugerii sau sustragerii acestuia, precum și pentru furnizarea datelor din registru, cu respectarea prevederilor legale.
    (2) Registrul agricol pe suport hârtie, având caracterul unui document oficial care constituie o sursă importantă de informații, va fi numerotat, parafat, sigilat, paginile sunt legate corespunzător, evitându-se desprinderea filelor datorită utilizării îndelungate a registrului agricol, și va fi înregistrat în registrul de intrare-ieșire de la nivelul autorității executive a administrației publice locale respective.
   (3) Registrul agricol gestionat în format electronic conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului se ține în baza unui program informatic contractat de fiecare unitate administrativ-teritorială, cu respectarea prevederilor legale privind achizițiile publice.
   (4) Registrul agricol, atât cel pe suport hârtie, cât și cel în format electronic, se deschide pe o perioadă de 5 ani, realizându-se în mod obligatoriu corespondența la nivelul aceleiași autorități a administrației publice locale atât cu poziția din registrul agricol pentru perioada anterioară, cât și cu numărul din rolul nominal unic ce îl privește pe contribuabilul respectiv. În situația în care în perioada anterioară gospodăria în cauză nu a avut deschisă poziție în registrul agricol, se face mențiunea "poziție nouă".
   (5) Orice entitate ce face obiectul înscrierii în registrul agricol are obligatoriu mențiunea privind codul de identificare fiscală, atribuit potrivit legii.
   (6) Registrul agricol constituie:
   a) sursă de date pentru înfăptuirea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agrar, al protecției sociale, edilitar-urbanistic, sanitar, școlar și altele asemenea;
   b) bază de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetățenilor, cum ar fi: eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor și păsărilor, în vederea vânzării în târguri și oboare, privind calitatea de producător agricol, în vederea vânzării produselor la piață, privind starea materială pentru situații de protecție socială, pentru obținerea unor drepturi materiale și/sau bănești și altele asemenea;
   c) sursă administrativă de date pentru sistemul informațional statistic, pentru pregătirea și organizarea recensămintelor, pentru organizarea unui sistem de anchete prin sondaj și altele asemenea.
   (7) Furnizarea datelor cu caracter personal în cazul persoanelor fizice care fac obiectul înregistrării în registrul agricol se asigură prin grija serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor, la cererea primarilor, în scopul exercitării atribuțiilor legale, fără plata vreunei taxe sau a vreunui tarif, organizarea registrului agricol având caracterul unei acțiuni de interes public.
   Art. 7. -
(1) Prefecții și împuterniciții acestora sunt responsabili de respectarea prevederilor legale cu privire la întocmirea și ținerea evidenței registrului agricol, iar primarii și secretarii comunelor, ai orașelor, ai municipiului sau ai sectoarelor municipiului București, după caz, sunt responsabili cu privire la înscrierea corectă a datelor înscrise în acestea.
    (2) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Internelor și Reformei Administrative, Ministerul Economiei și Finanțelor, Institutul Național de Statistică asigură, prin acțiuni comune, elaborarea actelor normative pentru îndrumarea și controlul lucrărilor privind întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol. De asemenea, pot participa, la solicitarea instituției prefectului, la acțiuni comune de îndrumare și control privind întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, persoane desemnate de către conducerea acestor instituții publice.
   (3) Instituțiile publice prevăzute la alin. (2) elaborează norme tehnice privind completarea registrului agricol, aprobate prin ordin comun al conducătorilor instituțiilor respective.
   (4) Instituția prefectului, prin prefect și împuterniciții acestuia, efectuează și răspunde de controlul lucrărilor privind întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol și de realitatea datelor înscrise în acesta, constată contravențiile și aplică amenzile personalului cu atribuții în gestionarea registrului agricol, conform prevederilor prezentei ordonanțe.
   Art. 8. -
(1) Înscrierea datelor în registrul agricol în a cărui rază administrativ-teritorială își are domiciliul capul gospodăriei se face pe baza declarației date pe propria răspundere de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei care dispune de capacitate deplină de exercițiu. Pentru persoanele juridice datele se înscriu în registrul agricol pe baza declarațiilor date de reprezentantul legal respectiv, însoțite de documente.
    (2) Persoanele care nu au domiciliul în localitate au obligația să trimită declarația prevăzută la alin. (1) prin poștă, cu confirmare de primire, pe cheltuiala lor, sau vor putea face declarații prin procură.
   (3) În cazul indiviziunii, oricare dintre coindivizari va putea da declarația în condițiile alin. (1) sau, după caz, ale alin. (2).
   Art. 9. -
(1) Înscrierea datelor în registrul agricol se face la comune, orașe, municipii și sectoare ale municipiului București de către persoanele cărora le revin, prin dispoziție a primarului respectiv, sarcina completării, ținerii la zi a registrului agricol atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, precum și a centralizării datelor.
    (2) Secretarul comunei, al orașului, al municipiului sau al sectorului municipiului București, după caz, coordonează, verifică și răspunde de modul de completare și ținere la zi a registrului agricol.
   (3) Orice modificare a datelor înscrise în registrul agricol se face numai cu acordul scris al secretarului comunei, al orașului, al municipiului sau al sectorului municipiului București, după caz.
   Art. 10. -
(1) La completarea registrului agricol cu datele privind efectivele de animale va participa un medic veterinar împuternicit de circumscripția sanitar-veterinară și/sau un zootehnist de la centrele agricole comunale.
    (2) În prezența celor care fac declarația privind patrimoniul agricol, persoanele desemnate la alin. (1) vor verifica, prin confruntarea cu evidența tehnico-operativă de care dispun, exactitatea datelor înscrise în registrul agricol și răspund împreună cu secretarul comunei, al orașului, al municipiului sau al sectorului municipiului București, după caz, și cu persoana însărcinată cu completarea registrului agricol de realitatea datelor înregistrate.
   (3) La înscrierea și centralizarea datelor privind categoria de folosință a terenului participă și o persoană din structura funcțională a serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură, constituite la nivelul unităților administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 39/2002, iar veridicitatea datelor se poate stabili și prin verificări încrucișate pe baza evidențelor existente în cadrul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, prin consultarea specialiștilor din cadrul compartimentelor de specialitate ale acesteia.
   (4) Armonizarea datelor din registrul agricol cu cele din evidența oficiului de cadastru și publicitate imobiliară județean sau al municipiului București se va face conform unei proceduri stabilite la nivel național prin ordin al ministrului internelor și reformei administrative.
   Art. 11. -
(1) Perioadele la care persoanele fizice și juridice au obligația să declare datele pentru înscrierea în registrul agricol sunt următoarele:
    a) 5-20 ianuarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate și cel pe care îl utilizează, clădirile utilizate ca locuință, construcțiile-anexe și mijloacele de transport cu tracțiune animală și mecanică, mașinile, utilajele și instalațiile pentru agricultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum și modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le dețin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produșilor obținuți, a morții sau sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieșiri;
   b) 1-15 mai, pentru datele privind modul de folosință a terenului, suprafețele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respectiv;
   c) persoanele fizice și juridice au obligația să declare date pentru a fi înscrise în registrul agricol și în afara acestor intervale de timp, în cazul în care au intervenit modificări în patrimoniul agricol, în termen de 30 de zile de la apariția modificării.
   (2) În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declarațiile la termenele prevăzute la alin. (1), se consideră că nu au intervenit niciun fel de modificări, fapt pentru care în registrul agricol se reportează din oficiu datele din anul precedent, cu mențiunea corespunzătoare la rubrica "semnătura declarantului".
   Art. 12. - Centralizarea datelor pe comună, oraș, municipiu și sector al municipiului București se va face în următoarele perioade:
   a) până la 30 ianuarie, pentru datele privind evoluția efectivelor de animale pe întregul an precedent;
   b) până la 15 februarie, pentru datele privind construcțiile noi (clădiri utilizate ca locuință și construcțiile-anexe), mijloacele de transport, utilajele și instalațiile pentru agricultură;
   c) până la 15 iunie, pentru datele privind modul de folosință a terenului, suprafețele cultivate și numărul pomilor pentru anul agricol respectiv.
   Art. 13. -
(1) Concomitent cu înscrierea datelor în registrul agricol se colectează informații prin sondaj de la gospodării cu privire la producția vegetală, animală, precum și cu privire la producția apicolă și efectivul de familii de albine.
    (2) Metodologia sondajului va fi reglementată prin normele tehnice privind completarea registrului agricol, care se vor aproba prin ordin comun al conducătorilor instituțiilor publice prevăzute la art. 7 alin. (2), în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.
   (3) Pe baza acestor informații și a altor date furnizate de organele tehnice agricole se determină, pe comună, oraș, municipiu și sector al municipiului București, producția vegetală, animală, precum și producția apicolă și efectivul de familii de albine din gospodăriile populației.
   Art. 14. - Persoanele fizice și juridice sunt obligate să declare, în termenele prevăzute la art. 11, date corecte și complete, în vederea înscrierii acestora în registrul agricol.
   Art. 15. - Obligațiile cu privire la registrul agricol vor fi aduse la cunoștința cetățenilor prin grija secretarului comunei, al orașului, al municipiului sau al sectorului municipiului București, după caz.

   CAPITOLUL III
  Raportarea datelor din registrul agricol

   Art. 16. -
(1) Datele centralizate pe comune, orașe, municipii și sectoare ale municipiului București se comunică de către secretarii comunelor, ai orașelor, ai municipiilor sau ai sectoarelor municipiului București, după caz, direcțiilor teritoriale de statistică, la termenele prevăzute în normele tehnice de completare a registrului agricol, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, conform formularelor elaborate de Institutul Național de Statistică, după caz.
    (2) Comunicarea datelor centralizate se face sub semnătura primarului și a secretarului comunei, al orașului, al municipiului sau al sectorului municipiului București, după caz.
   (3) Datele primare înscrise în registrele agricole ale comunelor, orașelor, municipiilor sau ale sectoarelor municipiului București se transmit în format electronic la direcțiile teritoriale de statistică, la termenele prevăzute în normele tehnice.
   Art. 17. - Direcțiile teritoriale de statistică, în colaborare cu direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală, verifică și centralizează pe județe și, respectiv, pe municipiul București datele primite și le transmit Institutului Național de Statistică și prefecților, la termenele stabilite în sistemul informațional statistic.

   CAPITOLUL IV
  Dispoziții finale

   Art. 18. - Registrul agricol se elaborează pentru o perioadă de 5 ani, datele completându-se anual potrivit formularelor aprobate prin hotărâre a Guvernului.
   Art. 19. - Încălcarea prevederilor cuprinse în prezenta ordonanță atrage răspunderea disciplinară, contravențională, civilă sau penală, după caz.
   Art. 20. -
(1) Declararea de date neconforme cu realitatea, refuzul de declarare, degradarea, distrugerea sau sustragerea integrală sau parțială a datelor din registrul agricol, refuzul de a prezenta primarului, prefectului și persoanelor împuternicite de aceștia documentele și evidențele necesare în vederea verificării realității datelor, nedeclararea la termenele stabilite și în forma solicitată a datelor care fac obiectul registrului agricol, precum și neîndeplinirea de către personalul din aparatul de specialitate al primarului cu atribuții în domeniu a obligațiilor ce decurg din prezenta ordonanță constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 100 lei la 500 lei în cazul persoanelor fizice, iar în cazul persoanelor juridice, cu amendă de la 300 lei la 1.500 lei.
    (2) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la alin. (1) se fac de către:
   a) primar sau persoanele împuternicite de acesta, în cazul persoanelor fizice/juridice obligate să declare date și informații;
   b) prefect sau persoanele împuternicite de prefect, în cazul personalului din aparatul de specialitate al primarului cu atribuții în domeniul completării registrului agricol.
   Art. 21. - Sumele provenite din aplicarea amenzilor prevăzute la art. 20 se fac venit la bugetele locale ale comunelor, ale orașelor, ale municipiilor și ale sectoarelor municipiului București, după caz.
   Art. 22. - Prevederile art. 20 referitoare la contravenții se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
   Art. 23. - Cheltuielile privind tipărirea și difuzarea registrelor agricole se vor suporta din bugetele locale ale comunelor, ale orașelor, ale municipiilor sau ale sectoarelor municipiului București, după caz.
   Art. 24. - Legislația subsecventă Ordonanței Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol rămâne în vigoare până la elaborarea legislației în condițiile prezentei ordonanțe.
   Art. 25. - La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe se abrogă Ordonanța Guvernului nr. 1/1992 privind registrul agricol, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 7 aprilie 1992.

   PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
   
                                                Contrasemnează:
                                                ---------------
                                 Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
                                                 Dacian Cioloș
                                Ministrul internelor și reformei administrative,
                                                 Cristian David
                                       Ministrul economiei și finanțelor,
                                               Varujan Vosganian


   București, 27 august 2008.
   Nr. 28.


pus acum 15 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186
Multumim.
Dle Jean,ati postat undeva codul fiscal cu completari pt 2009- referitor si la apicultura, dar nu mai gasesc unde. Ma puteti ajuta cu un link?


_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 15 ani
   
centrifuga
Vizitator



....k

Modificat de centrifuga (acum 14 ani)


pus acum 15 ani
   
pop
apicultor

Din: Lugoj, 25.06.1951
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 312
Dle  Centrifuga , in urma  a 2 discutii la DFP TM,  au stabilit ca potrivit  art 42 k , apicultura nu se impoziteaza. Atr 71 nu intra in discutie.

_______________________________________
orice este mai mult decat nimic!

pus acum 15 ani
   
centrifuga
Vizitator



.kk

Modificat de centrifuga (acum 14 ani)


pus acum 15 ani
   
pop
apicultor

Din: Lugoj, 25.06.1951
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 312
Dvs. vedeti ca multi apicultori sunt nelamuriti,daca lucrati in finante  ati observat ca si acolo sunt nelamuriti. Personalul specializat din conducerea ACA  ne-ar putea da un ajutor  , daca ar vrea.Problemele ce se discuta frecvent ar putea inspira activitatile conducerii ACA.Revistele in loc sa publice poze sau traduceri mai bine ar publica "CIRCULARE"

_______________________________________
orice este mai mult decat nimic!

pus acum 15 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186
Gata, lucru lamurit: activitatile din apicultura- comert cu produse apicole nu se impoziteaza nici ca producator agricol, nici ca PFA sau intreprinzator persoana fizica. Am intrebat la directia taxe si impozite la buzau si la bucuresti.

_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 15 ani
   
Stefy
apicultor

Din: SARULESTI-CALARASI
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 167
Domnule pab, Directia taxe si impozite de care apartineti a cunoscut legea.Cum demonstrez eu celor de care apartin, ca veniturile din apicultura ,nu se impoziteaza.Va multumesc.

pus acum 15 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186
Pai sa va arate in codul fiscal unde scrie ca se im poziteaza veniturile din apicultura. Ii rugati frumos sa intrebe telefonic la alte directii sau la centru, ca sa se convinga ca nu se impoziteaza.

_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 15 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603

Stefy a scris:

Domnule pab, Directia taxe si impozite de care apartineti a cunoscut legea.Cum demonstrez eu celor de care apartin, ca veniturile din apicultura ,nu se impoziteaza.Va multumesc.



Cititi in:  Normele de aplicare a C.F. ( data 22.12.2008 ).
Sursa : INDACO LEGE IV

   Norme metodologice:
   8. Prin cadru instituţionalizat se înţelege orice entitate care are ca obiect de activitate educaţia şcolară, universitară, pregătirea şi/sau perfecţionarea profesională, recunoscută de autorităţi ale statului român.
    Codul fiscal:
   j) sumele sau bunurile primite cu titlu de moştenire şi donaţie;
   k) veniturile din agricultură şi silvicultură, cu excepţia celor prevăzute la art. 71;

    Norme metodologice:
   9. În categoria veniturilor din agricultură şi silvicultură considerate neimpozabile
=========================================================
se cuprind:
=========
   - veniturile realizate de proprietar/arendaş din valorificarea în stare naturală a produselor obţinute de pe terenurile agricole şi silvice, proprietate privată sau luate în arendă. Începând cu data de 1 ianuarie 2009 sunt impozabile veniturile băneşti realizate din valorificarea produselor agricole obţinute după recoltare, în stare naturală, de pe terenurile agricole proprietate privată sau luate în arendă, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de procesare industrială ori către alte unităţi, pentru utilizare ca atare.@
   - veniturile realizate de persoanele fizice asociate într-o asociaţie conform prevederilor art. 28 din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, din valorificarea produselor silvice în condiţiile legii.@
   - veniturile provenite din: creşterea animalelor şi păsărilor, apicultură şi
====================================================
sericicultură;
=========
   - veniturile obţinute de persoanele fizice din valorificarea în stare naturală, prin unităţi specializate, cum ar fi centre sau puncte de achiziţie, a produselor culese sau capturate din flora şi fauna sălbatică.
    __________
    @Liniuţa 11 de la Titlul III a fost introdusă prin art. I pct. C pct. 5 din H.G. nr. 1861/2006.
   - Liniuţă 1 de la Pct. 9, Titlul III, a fost modificată prin art. I lit. C pct. 1 din H.G. nr. 1579/2007.

   10. Se consideră în stare naturală: produsele agricole obţinute după recoltare, materialul lemnos pe picior sau transformat în buşteni ori în bile, precum şi produsele de origine animală, cum ar fi: lapte, lână, ouă, piei crude şi altele asemenea, plante şi animale din flora şi fauna sălbatică, cum ar fi: plante medicinale, fructe de pădure, ciuperci, melci, scoici, şerpi, broaşte şi altele asemenea.

Modificat de jean (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
Stefy
apicultor

Din: SARULESTI-CALARASI
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 167
Multumesc d-le JEAN.

pus acum 15 ani
   
filip
apicultor

Din: stupii in jud. ARAD
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1985
Apare o noua problema.
Nu se mai vinde miere pe piata daca nu e ambalata la procesator.
Precizarile le-a facut azi doctorul veterinar la un post local TV
Apicultorii erau foarte nemultumiti fiindca trebuiau sa mearga la peste 100Km pana la procesator.

Modificat de filip (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la