APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
APICULTURA : Forum-ul STUPARITUL , este un forum de apicultura infiintat pentru uzul apicultorilor romani si apartine site-ului www.stuparitul.com
Lista Forumurilor Pe Tematici
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" | Reguli | Inregistrare | Login

POZE APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cosminamoraru pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bacau
cauta Barbat
30 - 80 ani
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" / LEGISLATIE NATIONALA SI EUROPEANA / Norma DSV din 16-12-2008  
Autor
Mesaj Pagini: 1
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Sursa : INDACO LEGE IV

( fragment )
.
.
.
  4. Miere şi alte produse din miere:
   a) Centru extracţie, colectare miere şi alte produse apicole - unitate fixă sau mobilă cu dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, extracţia, depozitarea şi livrarea mierii de albine şi a altor produse apicole către unităţi autorizate sanitar veterinar pentru procesare, precum şi vânzarea cu amănuntul, în conformitate cu prevederile normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
   b) Stupină - unitate fixă sau mobilă în care se desfăşoară activităţi în domeniul apiculturii, în special obţinerea mierii de albine şi a altor produse apicole şi livrarea acestora către unităţi înregistrate/autorizate sanitar veterinar pentru procesare, precum şi vânzarea cu amănuntul, în conformitate cu prevederile normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
.
.
.
    TARIFE
pentru înregistrarea sanitară veterinară şi pentru siguranţa
alimentelor a unităţilor de vânzare directă sau vânzare cu amănuntul
   
=========================================================
Nr.                                    Unitatea                             Tariful de înregistrare
crt.                                                                                 lei/unitate           
=========================================================

  4.    Miere şi alte produse din miere                                                                 

        Centru extracţie, colectare miere şi alte produse apicole                200         

        Stupină                                                                                    100         

       Magazin de desfacere a mierii de albine şi a altor produse apicole   100         
.
.
.

Obs. Am corectat putin tabelul cu preturile pentru a fi afisat corect.

Modificat de jean (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
D-le Pab,


Cu respect , va rog sa comentati aceasta Norma si anume :

   . ce inseamna examen clinic pentru albine;
   . autorizare centru de extractie ( 200 lei );
   . autorizare stupina( 100 lei ).

Nu am putut posta tot continutul Normei ca depaseste 65000 caractere.



                                            Cu respect,

                                            Jean Deculescu


pus acum 15 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186
incercam sa comentam, deocamdata nimeni pe la DSV nu stie cu ce se mananca, am vorbit chiar azi la dsv bucuresti.

respectiv a aparut ordinul 111 din 16.12.2008 care reglementeaza vanzarea directa si vanzarea cu amanuntul, cu aplicare din 01.01.2009
Adica este reformularea faimosului ordin 301/ 2006. Ca si noutate , acum il citesc, apare carnetul de sanatate, in anexe, care trebuie completat de medicul concesionar si sau de zonal. Apare acest carnet de sanatate desi in Carnetul de stupina, tipizat al ACA exista aceasta rubrica deja.


_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 15 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Sursa : INDACO LEGE IV

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pt Siguranța Alimentelor

Ordin nr. 111/2008
==============
din 16/12/2008

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 895 din 30/12/2008

privind aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală

   Văzând Referatul de aprobare nr. 65578/38488 din 5 noiembrie 2008, întocmit de Direcția de igienă și sănătate publică veterinară și Direcția generală pentru siguranța alimentelor,
   în temeiul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 178/2002/CE de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 31 din 1 februarie 2002, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 852/2004/CE privind igiena produselor alimentare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 139/1 din 30 aprilie 2004, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 853/2004/CE de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 139/55 din 30 aprilie 2004, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 854/2004/CE de stabilire a normelor specifice de organizare a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate consumului uman, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 139/83 din 25 iunie 2004, cu amendamentele ulterioare, și al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 882/2004/CE privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformității cu legislația privind hrana pentru animale și produsele alimentare și cu normele de sănătate animală și de bunăstare a animalelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 165/1 din 30 aprilie 2004, cu amendamentele ulterioare,
   având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare,
   în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producției, circulației și comercializării alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 57/2002, republicată,
   în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare,

   președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin:

   Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
   Art. 2. - Norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor prevăzută la art. 1 a fost elaborată în vederea stabilirii procedurii de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților din unitățile de vânzare directă de produse primare sau vânzare cu amănuntul, în conformitate cu prevederile art. 31 din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 882/2004/CE privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformității cu legislația privind hrana pentru animale și produsele alimentare și cu normele de sănătate animală și de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare, precum și ale art. 1 alin. (4) din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 853/2004/CE de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală, cu amendamentele ulterioare.
   Art. 3. - Norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor prevăzută la art. 1 nu se aplică produselor primare obținute de către micii producători și care sunt destinate consumului propriu.
   Art. 4. - Direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
   Art. 5. - Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
   Art. 6. - La data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 301/2006 privind aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind procedurile de înregistrare a activităților de vânzare directă de produse primare, a activităților de vânzare cu amănuntul și a activităților de fabricare a alimentelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 8 ianuarie 2007, cu modificările și completările ulterioare.
   Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 1 ianuarie 2009.

   Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare

și pentru Siguranța Alimentelor,

Radu Roatiș Chețan

   București, 16 decembrie 2008.
   Nr. 111.

   ANEXĂ
     NORMA SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR

privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru

siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare

directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine

animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție,

procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor

alimentare de origine nonanimală

Modificat de jean (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186
Dle Jean, cu respect va rog poate puteti posta si norma desi are vreo 25 de pagini. Pt apicultori ar fi binevenita. Eu nu am aceasta posibilitate, am luat ordinul cu norma tot de pe indaco, dar de pe alt calculator.
Si asa cum bine ati scris, odata cu noul ordin, cel vechi 301/2006 s-a abrogat.


_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 15 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pt Siguranța Alimentelor
Normă sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală
din 16/12/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 895 din 30/12/2008



   CAPITOLUL I
  Înregistrarea sanitară veterinară a activităților de vânzare

directă a produselor primare de origine animală

   1. Definiții
   Art. 1. - Prezentul capitol stabilește procedura de înregistrare sanitară veterinară a activităților de vânzare directă de produse primare de origine animală.
   Art. 2. - În sensul prezentului capitol, termenii și expresiile următoare se definesc astfel:
   a) înregistrare sanitară veterinară - înscrierea altor unități care produc alimente de origine animală decât cele autorizate sanitar veterinar în listele celor cu vânzare directă de produse primare de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, în baza unei solicitări scrise din partea beneficiarului;
   b) activități supuse înregistrării sanitare veterinare - activitățile de vânzare directă a produselor primare de origine animală obținute din producția primară, care sunt supuse înregistrării și controlului sanitar veterinar;
   c) document de înregistrare sanitară veterinară - documentul emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, pentru activitățile din unitățile supuse înregistrării sanitare veterinare;
   d) producție primară - producerea, creșterea animalelor domestice sau obținerea produselor primare, incluzând animalele crescute până la momentul sacrificării, producția de lapte, precum și vânătoarea sau pescuitul. Producția primară cuprinde următoarele activități:
   1. activitățile de la locul de creștere a animalelor domestice, inclusiv transportul acestora către o anumită destinație;
   2. creșterea de animale pentru obținerea de alimente, transportul animalelor la abator sau transportul animalelor între ferme;
   3. transportul, depozitarea și manipularea produselor primare la ferma sau la locul obținerii acestora, cu condiția să nu modifice natura lor;
   4. producția, creșterea și recoltarea de melci la fermă, transportul la o unitate de procesare sau la un loc de comercializare;
   5. în cazul produselor din pește și vânat, transportul pentru livrarea produselor primare de la locul de obținere la o altă locație, incluzând transportul de la locul de obținere până la o unitate de procesare;
   6. mulsul și depozitarea laptelui crud la nivelul exploatației de producție a laptelui;
   7. producția și colectarea de ouă la ferma proprie, excluzând operațiunile de ambalare a ouălor;
   8. pescuitul, manipularea produselor din pește la bordul vaselor, cu excepția vaselor-fabrică și a celor cu răcitoare, și transportul acestora la prima unitate terestră, inclusiv hală de licitație;
   9. pescuitul, manipularea și transportul peștelui prins în ape dulci, râuri și lacuri;
   10. producția, creșterea și recoltarea peștilor în crescătorii piscicole și transportul acestora către o destinație stabilită;
   11. producția, creșterea și recoltarea moluștelor bivalve vii și transportul acestora la un centru de purificare;
   12. vânătoarea, uciderea și eviscerarea vânatului la fața locului și transportul acestuia spre o unitate autorizată sanitar veterinar pentru manipularea vânatului sălbatic;
   13. recoltarea melcilor și transportul acestora către o unitate de destinație;
   14. toate activitățile legate de extracția și păstrarea mierii de albine, recoltarea altor produse apicole, inclusiv păstrarea produselor melifere, chiar dacă această activitate permite ca stupii să fie la distanță față de locul de păstrare al micului producător, cu excepția mierii de colectură, și/sau ambalarea la o unitate de procesare;
   e) produse primare de origine animală - produsele rezultate din producția primară, incluzând produsele obținute din creșterea animalelor, din vânat sau pescuit. Din categoria produselor primare de origine animală destinate vânzării directe fac parte:
   1. carnea de pasăre sau lagomorfe care provine de la animale tăiate în fermă;
   2. vânatul în blană sau pene, obținut de către vânători, eviscerat sau neeviscerat, cu excepția cărnii de vânat;
   3. peștele și produsele provenite din pescuit, inclusiv moluștele bivalve vii provenite din pescuit sau acvacultură, care pot fi prelucrate sumar, răcite, desolzite, cu aripioarele îndepărtate;
   4. laptele crud;
   5. ouăle obținute în ferme proprii, fără activitățile de marcare sau ambalare a acestora;
   6. mierea de albine extrasă și alte produse apicole recoltate, depozitarea acestora excluzând tratamentele de încălzire sau ambalare a mierii de albine;
   f) vânzare directă de produse primare de origine animală - furnizarea directă de la locul de producere a produselor primare către consumatorul final sau furnizarea acestora în cantități mici către unități de vânzare cu amănuntul din localitate sau/și dintr-o localitate învecinată, inclusiv depozitarea și manipularea acestora la locul de obținere. Vânzarea directă de produse primare de origine animală:
   (i) include și furnizarea de către micii producători direct către consumatorul final a produselor primare de origine animală în cantități mici, cu ocazia piețelor, târgurilor, expozițiilor, organizării unor manifestări în perioada sărbătorilor religioase sau a altor asemenea evenimente publice, organizate periodic de către autoritățile locale/județene pe întreg teritoriul național;
   (ii) nu include activitățile de livrare de la locul de producere a produselor primare în vederea procesării ulterioare în unitățile autorizate sanitar veterinar, care se pot desfășura fără a fi limitate din punctul de vedere al cantităților și al ariei de distribuție;
   g) cantități mici - următoarele cantități de produse primare de origine animală:
   1. lapte crud - conform cotei de lapte deținute;
   2. pește proaspăt - până la 300 kg/transport pentru peștele capturat în mare și 50 kg/transport pentru peștele capturat în ape dulci;
   3. vânat sălbatic în blană sau pene - până la o unitate vânat mare și 10 unități vânat mic din cota de vânătoare alocată;
   4. carne de pasăre sau lagomorfe obținută în fermă - până la 2.000 de capete de păsări și 1.000 de iepuri pe an;
   5. melci și moluște bivalve vii - până la 50 kg/săptămână;
   6. ouă - provenind din ferme, de la cel mult 50 de găini;
   h) mic producător - persoana fizică sau juridică care desfășoară activități de producere și vânzare directă a produselor primare.
   2. Înregistrarea sanitară veterinară a activităților de vânzare directă a produselor primare de origine animală
   Art. 3. -
(1) Micii producători care desfășoară activități de vânzare directă trebuie să fie înregistrați pentru desfășurarea acestei activități conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) Micii producători care desfășoară activități de vânzare directă a produselor primare de origine animală menționate la art. 2 lit. e) trebuie să se înregistreze la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, în vederea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară.
   (3) Înregistrarea sanitară veterinară a activităților de vânzare directă a produselor primare de origine animală se efectuează de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, în baza solicitării scrise din partea micilor producători, care trebuie să cuprindă:
   a) denumirea și adresa micului producător, atestate prin anexarea copiei buletinului/cărții de identitate;
   b) activitatea desfășurată;
   c) tipurile și cantitățile de produse supuse vânzării directe;
   d) locurile de vânzare directă a produselor primare.
   Art. 4. -
(1) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București înregistrează solicitarea depusă și verifică, după caz, prin medicii veterinari oficiali din cadrul circumscripțiilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor sau prin medicii veterinari oficiali din cadrul circumscripției sanitare veterinare zonale, îndeplinirea condițiilor sanitare veterinare prevăzute în legislația națională referitoare la producția primară și la vânzarea directă a produselor primare de origine animală.
    (2) Activitățile de vânzare directă a produselor primare de origine animală vor fi înregistrate într-un registru special de către direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, acestea acordând pentru fiecare producător un număr de înregistrare, precedat de literele "VD", care semnifică "vânzarea directă", precum și un document de înregistrare sanitară veterinară, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2.
   (3) Micii producători înregistrați sanitar veterinar la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București pot să livreze produse primare de origine animală direct de la locul de producere către unități de procesare a produselor primare autorizate sanitar veterinar, indiferent de cantitatea de produse primare livrate și de distanța la care se află unitatea.
   3. Obligațiile micilor producători care obțin și expun la vânzare produse primare de origine animală
   Art. 5. - Micii producători sunt obligați să respecte toate condițiile privind igiena produselor primare de origine animală destinate consumului uman, prevăzute în anexa nr. 1 la Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 852/2004/CE privind igiena produselor alimentare, cu amendamentele ulterioare.
   Art. 6. - Micii producători care expun la vânzare produse primare de origine animală obținute de la animalele din gospodăria proprie trebuie să dețină asupra lor o fișă de sănătate pentru animalele de la care se valorifică produsele, conform modelului din anexa nr. 15, eliberată de medicul veterinar oficial din cadrul circumscripției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor zonale și vizată trimestrial de către medicul veterinar de liberă practică împuternicit, în raza căruia își are domiciliul micul producător și sunt crescute animalele.
   Art. 7. - Vânzarea produselor primare de origine animală obținute de micii producători este permisă în piețe, târguri, expoziții, cu ocazia manifestărilor organizate în perioada sărbătorilor religioase sau a altor asemenea evenimente publice, organizate periodic de către autoritățile locale/județene pe întreg teritoriul național.
   Art. 8. - Micii producători trebuie să aplice toate măsurile necesare pentru evitarea oricărui risc de contaminare a produselor primare de origine animală în timpul obținerii și expunerii la vânzare și trebuie să informeze direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, atunci când constată că produsele obținute și destinate vânzării constituie un risc pentru sănătatea publică.
   Art. 9. - Produsele primare de origine animală obținute și expuse la vânzare de către micii producători trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:
   a) să provină de la animale, păsări sau familii de albine sănătoase și să fie manipulate numai de către persoane sănătoase;
   b) să nu fie falsificate sau să prezinte modificări anormale ale aspectului/culorii, mirosului, gustului ori consistenței;
   c) să nu fie contaminate cu diferite impurități, să nu fie transportate sau prezentate în ambalaje murdare, ruginite ori improprii pentru produsele respective;
   d) să fie identificate prin etichete pe care sunt înscrise mențiuni referitoare la producător, denumirea produsului, originea acestuia, data obținerii, condiții de păstrare și, după caz, orice alte date necesare informării consumatorului;
   e) pentru laptele crud, să respecte cerințele de sănătate animală și igienă stabilite în anexa III, secțiunea IX, cap. I, pct. I, pct. II, lit. A, lit. B, pct. 1, lit. C și pct. III din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului nr. 853/2004/CE de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală, cu amendamentele ulterioare, respectiv laptele să provină de la animale libere de boli transmisibile la om prin lapte, din exploatații care respectă condițiile de igienă a mulsului, a spațiilor de depozitare a laptelui, să îndeplinească criteriile care se aplică laptelui crud în ceea ce privește numărul total de germeni/ml la temperatura de 30ËΦC și numărul de celule somatice/ml, și cu asigurarea trasabilității produsului.
   Art. 10. - În locurile publice amenajate de autoritățile locale/județene, unde sunt expuse la vânzare produsele primare de origine animală, micii producători trebuie să aibă o stare de igienă corespunzătoare, să poarte echipamente de protecție alimentară (halate, șorțuri, bonete și mănuși curate) și să dețină asupra lor un document din care să rezulte că nu suferă de boli care pot fi transmise prin intermediul alimentelor.
   Art. 11. -
(1) În cazul în care, în urma verificării efectuate de personalul sanitar veterinar din direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, la locul producerii sau vânzării directe a produselor primare, se constată neîndeplinirea condițiilor sanitare veterinare prevăzute în legislația națională referitoare la producția primară și la vânzarea directă a produselor primare de origine animală, se va întocmi o notă de constatare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Norma sanitară veterinară privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităților care produc, procesează, depozitează, transportă și/sau distribuie produse de origine animală, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 93/2008, în care vor fi înscrise toate deficiențele constatate, măsurile dispuse, precum și termenele de remediere a deficiențelor, sub semnătura micului producător.
    (2) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București monitorizează activitățile de vânzare directă a produselor primare de origine animală și transmite, după caz, lunar/trimestrial/semestrial la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor lista actualizată cuprinzând denumirea micului producător și activitățile înregistrate.
   (3) În cazul în care micii producători care desfășoară activități de vânzare directă a produselor primare de origine animală nu respectă condițiile sanitare veterinare stabilite de legislația în vigoare, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București va interzice desfășurarea activităților.
   (4) Vânzarea directă a produselor primare de origine animală către consumatorul final cu ocazia piețelor, târgurilor, expozițiilor, manifestărilor organizate în perioada sărbătorilor religioase sau altor asemenea evenimente publice, organizate periodic de autoritățile locale/județene, pe întreg teritoriul național, se realizează numai de micul producător sau de membrii familiei, rude de gradul I și II ale acestuia, în baza:
   a) documentului de înregistrare sanitară veterinară eliberat de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, în care se înscriu aceste activități, conform modelului din anexa nr. 2;
   b) actului de identitate al producătorului sau a actelor de identitate ale membrilor familiei acestuia;
   c) documentului din care să rezulte starea de sănătate a producătorului sau a membrilor familiei acestuia;
   d) fișei de sănătate a animalelor de la care au fost obținute produsele primare de origine animală, din care să rezulte starea de sănătate a animalelor, eliberată de medicul veterinar oficial din cadrul circumscripției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor zonale și vizată trimestrial de către medicul veterinar de liberă practică împuternicit în raza căruia își are domiciliul micul producător și sunt crescute animalele, conform modelului din anexa nr. 15;
   e) certificatului de producător, eliberat de primării, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producător, cu modificările și completările ulterioare.
   (5) În baza analizei riscului pe care îl pot prezenta produsele primare de origine animală destinate vânzării directe, direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București pot impune măsuri de reducere a cantităților de produse primare de origine animală supuse vânzării directe față de cele stabilite la art. 2 lit. g) și pot restricționa aria de distribuție a acestora.
   4. Controale și măsuri
   Art. 12. -
(1) Toate activitățile de vânzare directă a produselor primare de origine animală sunt supuse controlului sanitar veterinar efectuat de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
    (2) Activitățile de vânzare directă a produselor primare de origine animală vor fi supuse ori de câte ori este necesar controlului la locul de obținere sau de vânzare directă a acestora, de către medicii veterinari oficiali din direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
   (3) În cazul în care, în urma a două controale consecutive efectuate de către medicii veterinari oficiali din direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, sau în urma sesizării consumatorilor, se constată neîndeplinirea de către micii producători a condițiilor sanitare veterinare stabilite de legislația în vigoare, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, poate dispune următoarele măsuri:
   a) sancționarea contravențională în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
   b) interzicerea desfășurării activității de vânzare directă a produselor primare de origine animală până la remedierea deficiențelor.
   (4) Micii producători trebuie să aplice toate măsurile pentru corectarea deficiențelor constatate și să informeze direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, atunci când acestea au fost corectate.
   (5) În cazul în care unui mic producător i-a fost interzisă vânzarea directă a produselor primare de origine animală, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București va comunica, după caz, această decizie și altor autorități locale.
   (6) Ori de câte ori se constată că există motive suficiente pentru a considera că un produs primar de origine animală implică un risc pentru sănătatea publică, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București va dispune măsuri pentru retragerea din consumul uman a alimentului și notificarea situației prin Sistemul rapid de alertă, în conformitate cu prevederile legislației naționale în vigoare.
   5. Dispoziții finale
   Art. 13. - Pentru eliberarea documentului de înregistrare sanitară veterinară a activității, tarifele stabilite în anexa nr. 4 se vor achita de către micul producător la ridicarea documentului de înregistrare sanitară veterinară de la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
   Art. 14. -
(1) Activitățile de vânzare directă a produselor primare de origine animală se pot derula atât timp cât sunt îndeplinite condițiile sanitare veterinare conform cerințelor legislației în vigoare.
    (2) Micii producători au obligația să informeze în timpul cel mai scurt direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București ori de câte ori se constată că un produs primar de origine animală prezintă un risc pentru sănătatea publică.
   (3) Documentele de înregistrare sanitară veterinară eliberate de direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, anterior datei intrării în vigoare a prezentelor norme sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor rămân valabile.
   (4) Orice modificări ulterioare, solicitate de micul producător, în documentul de înregistrare sanitară veterinară se efectuează de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, care a eliberat documentul de înregistrare sanitară veterinară.
   (5) Documentele de înregistrare sanitară veterinară care nu au fost ridicate de la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului Bucureșt, de către solicitanți în termen de 30 de zile de la data eliberării vor fi anulate.
   Art. 15. - Este interzisă vânzarea directă de produse primare de origine animală provenite de la micii producători care nu sunt înregistrați sanitar veterinar de către direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București.

   CAPITOLUL II
  Înregistrarea sanitară veterinară și pentru siguranța

alimentelor a activităților de vânzare cu amănuntul a

produselor alimentare de origine animală și nonanimală

   1. Definiții
   Art. 16. - Prezentul capitol stabilește procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de vânzare cu amănuntul a produselor de origine animală și nonanimală.
   Art. 17. - În sensul prezentului capitol, termenii și expresiile următoare se definesc astfel:
   a) vânzare cu amănuntul* - furnizarea de produse alimentare de origine animală și nonanimală obținute în unități înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor/autorizate sanitar veterinar sau/și furnizarea restrânsă, localizată și limitată de produse alimentare de origine animală și nonanimală obținute în cantități mici în unități de vânzare cu amănuntul și care sunt comercializate către:
   1. consumatorul final la locul producerii;
   2. alte unități de vânzare cu amănuntul înregistrate sanitar veterinar, pe întreg teritoriul național;
   3. unități de alimentație publică înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor;
   4. consumatorul final, cu ocazia piețelor, târgurilor, expozițiilor, manifestărilor organizate în perioada sărbătorilor religioase sau altor asemenea evenimente publice, organizate periodic de către autoritățile locale/județene pe întreg teritoriul național, cu excepția cărnii proaspete de porc;
   b) activitatea de vânzare cu amănuntul - valorificarea produselor de origine animală și nonanimală direct către consumatorul final, precum și valorificarea numai în cantități mici a produselor de origine animală și nonanimală obținute în unitate și destinate comercializării către consumatorul final prin alte unități de vânzare cu amănuntul;
   c) înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor - înscrierea unităților în listele celor cu vânzare cu amănuntul de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, în baza unei solicitări scrise din partea beneficiarului;
   d) furnizare restrânsă - valorificarea în cantități mici a produselor alimentare de origine animală și nonanimală către consumatorul final prin alte unități de vânzare cu amănuntul;
   e) furnizare localizată - valorificarea produselor alimentare de origine animală pe întreg teritoriul național, cu respectarea condițiilor de transport, lanț frigorific și trasabilitate;
   f) furnizare limitată - obținerea la locul de vânzare a unor categorii restrânse de produse alimentare de origine animală destinate valorificării către consumatorul final prin alte unități de vânzare cu amănuntul;
   g) unități de vânzare cu amănuntul - unitățile supuse înregistrării și controlului sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, cuprinse în anexa nr. 1, care funcționează în baza documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor eliberat de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, conform modelului din anexa nr. 3;
   h) cantități mici - următoarele cantități de produse de origine animală și nonanimală obținute în unitatea de vânzare cu amănuntul și care sunt destinate vânzării către alte unități cu vânzare cu amănuntul, în scopul vânzării către consumatorul final, și anume:
   1. carne tranșată, carne tocată, carne preparată și/sau produse din carne, într-o gamă sortimentală restrânsă, cumulate, în cantitate de până la 3.000 kg/săptămână medie anuală;
   2. brânzeturi - până la 1.000 kg/săptămână;
   3. produse din pescuit - până la 1.000 kg/săptămână;
   4. vânat sălbatic - până la 300 kg/lună;
   5. carne de pasăre, lagomorfe și produse provenite de la acestea - până la 500 kg/lună;
   6. ouă de consum - până la 1.000 ouă/lună;
   7. produse de panificație - până la 500 kg/lună;
   8. legume și fructe - până la 1.000 kg/lună;
   2. Înregistrarea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de vânzare cu amănuntul a produselor de origine animală și/sau nonanimală
   ___________
   * Vânzarea cu amănuntul include manipularea și/sau procesarea alimentelor și depozitarea acestora în punctele de vânzare ori de livrare către consumatorul final, inclusiv terminalele de distribuție, operațiunile de catering, cantinele, restaurantele și alte operațiuni similare în domeniul serviciilor alimentare, magazine, centre de distribuție tip supermarket, piețe de vânzare angro, unități cash & carry.

   Art. 18. -
(1) Activitățile din unitățile cu vânzare cu amănuntul prevăzute în anexa nr. 1 se desfășoară în baza certificatului constatator sau, după caz, a certificatului de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își desfășoară activitatea și în baza documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, prevăzut în anexa nr. 3.
    (2) Înregistrarea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților din unitățile cu vânzare cu amănuntul prevăzute în anexa nr. 1 se efectuează de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, prin inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor.
   Art. 19. -
(1) În vederea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru activitățile din unitățile de vânzare cu amănuntul prevăzute în anexa nr. 1, operatorii din sectorul alimentar sau reprezentanții legali ai acestora trebuie să depună la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, un dosar cuprinzând următoarele documente:
    a) o cerere scrisă în care sunt precizate:
   (i) denumirea și adresa unității;
   (ii) activitatea desfășurată;
   (iii) tipurile și cantitățile de produse supuse vânzării cu amănuntul;
   (iv) locurile de vânzare cu amănuntul a produselor obținute în unitatea proprie;
   (v) numărul de personal lucrător, precum și detalii cu privire la pregătirea acestuia;
   b) schița obiectivului unde se desfășoară activitățile de producție;
   c) copii ale documentelor din care să rezulte că unitatea deține un program de autocontrol;
   d) copia certificatului constatator sau, după caz, a certificatului de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își desfășoară activitatea.
   (2) În vederea eliberării documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru activitățile din unitățile de vânzare cu amănuntul, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București înregistrează cererea depusă și, prin inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, verifică atât documentația depusă, cât și, la fața locului, îndeplinirea cerințelor în domeniul specific și a celor prevăzute în Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 852/2004/CE, cu amendamentele ulterioare.
   (3) Inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor întocmesc la fața locului o notă de constatare conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Norma sanitară veterinară privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităților care produc, procesează, depozitează, transportă și/sau distribuie produse de origine animală, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 93/2008, un proces-verbal de constatare, conform modelului prevăzut la anexa nr. 8, cuprinzând concluzia evaluării.
   Art. 20. -
(1) Pentru unitățile de vânzare cu amănuntul care îndeplinesc cerințele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor conform legislației specifice, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București emite documentul de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    (2) Unitățile de vânzare cu amănuntul vor fi înregistrate într-un registru special de către direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, acestea acordând pentru fiecare unitate un număr de înregistrare, precedat de literele "VA", care semnifică "vânzarea cu amănuntul".
   (3) În cazul în care, în urma verificării unității de către inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor din cadrul direcției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, se constată neîndeplinirea condițiilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, în nota de constatare/procesul-verbal de constatare vor fi înscrise deficiențele constatate, măsurile dispuse, precum și termenele de remediere a deficiențelor, sub semnătura operatorului din sectorul alimentar.
   (4) La expirarea termenului de remediere a deficiențelor stabilit în nota de constatare/procesul-verbal de constatare, operatorul din sectorul alimentar solicită, printr-o cerere scrisă, direcției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, reverificarea unității.
   Art. 21. -
(1) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București monitorizează activitățile de vânzare cu amănuntul și informează, după caz, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor.
    (2) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București va radia din lista celor înregistrați operatorii din sectorul alimentar care desfășoară activități de vânzare cu amănuntul atunci când se constată că aceștia nu respectă condițiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor stabilite de legislația în vigoare.
   Art. 22. -
(1) Produsele de origine animală obținute în unități cu vânzare cu amănuntul, destinate comercializării, trebuie să poarte inscripționat pe etichetă un dreptunghi care conține inscripția "PRODUS ÎN UNITATEA DE TIP .............................", unde se înscrie tipul unității conform prevederilor anexei nr. 1, urmat de literele "VA", care semnifică "vânzarea cu amănuntul", indicativul județului și numărul de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor al unității.
    (2) Operatorii din sectorul alimentar din unitățiile de vânzare cu amănuntul de produse de origine animală și nonanimală trebuie să se asigure că produsele obținute și comercializate către consumatorul final nu prezintă risc pentru sănătatea publică și că sunt îndeplinite toate condițiile stabilite de legislația în vigoare referitoare la:
   a) etichetare;
   b) asigurarea trasabilității;
   c) parametrii de calitate și siguranță ai materiilor prime și ai produselor finite;
   d) controlul potabilității apei;
   e) instruirea personalului;
   f) controlul stării de sănătate;
   g) controlul dăunătorilor;
   h) monitorizarea deșeurilor;
   i) întreținerea și igiena spațiilor și a echipamentelor;
   j) implementarea principiilor sistemului Analizei hazardului și punctelor critice de control (HACCP).
   Art. 23. - Unitățile care obțin produse tradiționale și care sunt înregistrate la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale trebuie să funcționeze în baza autorizației/înregistrării sanitare veterinare și/sau pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu prevederile legislației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor în vigoare.
   3. Controale, măsuri și sancțiuni
   Art. 24. -
(1) Activitățile din unitățile prevăzute în anexa nr. 1 sunt supuse controlului sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
    (2) În cazul în care, la controalele efectuate, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București constată că nu sunt îndeplinite condițiile legale de funcționare, notifică în scris acest fapt operatorului din sectorul alimentar și poate dispune următoarele măsuri:
   a) sancționarea contravențională în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
   b) suspendarea activității până la remedierea deficiențelor constatate;
   c) interzicerea desfășurării activității pentru care nu sunt îndeplinite condițiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor prevăzute în legislația națională în vigoare;
   d) reținerea oficială a produselor alimentare de origine animală și nonanimală.
   Art. 25. -
(1) În cazul suspendării activității, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, prin inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, consemnează în nota de constatare/procesul-verbal de constatare întocmită/întocmit la unitate motivul suspendării activității și emite ordonanța privind suspendarea activității, conform modelului stabilit în anexa nr. 5.
    (2) Termenul de remediere a deficiențelor curge de la data notificării către operatorul din sectorul alimentar și poate fi stabilit, după caz, împreună cu operatorul din sectorul alimentar.
   (3) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București retrage documentul de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor și emite ordonanța privind interzicerea desfășurării activității, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, atunci când în cadrul acțiunilor de control efectuate de inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor se constată nerespectarea prevederilor legale în baza cărora acestea au fost înregistrate.
   (4) În cazul unităților de vânzare cu amănuntul a căror activitate a fost interzisă, reluarea activității se realizează prin parcurgerea procedurii de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, conform prevederilor legale, după corectarea neconformităților.
   (5) Operatorii din sectorul alimentar trebuie să aplice toate măsurile pentru corectarea deficiențelor constatate și să solicite, printr-o cerere scrisă, reverificarea unității de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, atunci când deficiențele au fost corectate.
   Art. 26. -
(1) În cazul în care se constată că activitățile cuprinse în anexa nr. 1 se desfășoară fără respectarea condițiilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București emite ordonanța privind interzicerea desfășurării activității, conform modelului prevăzut la anexa nr. 6, și o va comunica structurilor teritoriale din cadrul Ministerului Justiției, Ministerului Internelor și Reformei Administrative, Ministerului Economiei și Finanțelor și Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse.
    (2) Activitățile de vânzare cu amănuntul vor fi supuse ori de câte ori este necesar controlului la locul de obținere sau de vânzare de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
   4. Dispoziții finale
   Art. 27. - Pentru eliberarea documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru activitățile din unitățile de vânzare cu amănuntul, tarifele stabilite în anexa nr. 4 vor fi achitate de către operatorul din sectorul alimentar la ridicarea documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor de la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
   Art. 28. -
(1) Activitățile de vânzare cu amănuntul a produselor de origine animală și nonanimală se pot derula atât timp cât sunt îndeplinite condițiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor conform cerințelor legislației în vigoare.
    (2) Operatorii din sectorul alimentar sunt obligați să notifice direcției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, cu privire la orice modificare survenită în activitățile desfășurate.
   (3) Orice modificări ulterioare solicitate, printr-o cerere scrisă, de operatorul din sectorul alimentar în documentul de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor se efectuează de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, care a eliberat documentul de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor.
   Art. 29. -
(1) Documentele de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor eliberate de direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, anterior datei intrării în vigoare a prezentei norme sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor rămân valabile.
    (2) Documentele de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor care nu au fost ridicate de la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, de către solicitanți în termen de 30 de zile de la data eliberării vor fi anulate.

   CAPITOLUL III
  Fabricarea produselor alimentare de origine nonanimală

   1. Definiții
   Art. 30. - Prezentele prevederi stabilesc definițiile referitoare la fabricarea produselor alimentare de origine nonanimală și procedura de înregistrare pentru siguranța alimentelor a unităților care produc, procesează, depozitează, transportă și comercializează produse alimentare de origine nonanimală.
   Art. 31. - În sensul prezentului capitol, următorii termeni se definesc astfel:
   a) autoritatea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor - autoritatea centrală sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, ce are atribuții în domeniile de competență ale serviciilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, sau orice altă autoritate din domeniul sanitar veterinar și al siguranței alimentelor, căreia i s-au delegat puteri și competențe;
   b) înregistrare pentru siguranța alimentelor - înscrierea unităților care produc alimente de origine nonanimală prevăzute în anexa nr. 9 de către direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, în baza unei cereri scrise din partea reprezentantului legal al unității;
   c) activități supuse înregistrării pentru siguranța alimentelor - activitățile de prelucrare și/sau fabricare a produselor de origine nonanimală, precum și alte activități conexe desfășurate de unitățile prevăzute în anexa nr. 9, care sunt supuse înregistrării și controlului privind siguranța alimentelor;
   d) document de înregistrare pentru siguranța alimentelor - documentul emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, pentru activitățile din unitățile supuse înregistrării pentru siguranța alimentelor;
   e) compartimentele/serviciile pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București - serviciile publice descentralizate pentru siguranța alimentelor, subordonate tehnic și administrativ Direcției generale siguranța alimentelor din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având autoritatea și responsabilitatea aplicării actelor normative care privesc domeniul siguranței alimentelor pe teritoriul județului respectiv, realizării și monitorizării controlului activității publice pentru siguranța alimentelor la acest nivel, precum și alte competențe delegate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor;
   f) proces-verbal de constatare - documentul care se completează cu ocazia controlului privind respectarea condițiilor pentru siguranța alimentelor, efectuat în fiecare unitate din domeniul alimentar;
   g) reținere oficială - procedura prin care autoritatea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor dispune ca produsele de origine nonanimală să nu fie deplasate ori falsificate până la luarea unei decizii cu privire la destinația acestora; aceasta include depozitarea de către operatorii cu activitate în domeniul produselor de origine nonanimală, în conformitate cu instrucțiunile Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
   h) punere pe piață - deținerea de alimente în vederea vânzării, inclusiv oferirea spre vânzare sau orice alte forme de transfer, gratuit ori nu, precum și vânzarea, distribuția și alte forme de transfer propriu-zise;
   i) document de înregistrare pentru siguranța alimentelor privind mijloacele de transport ale produselor alimentare de origine nonanimală - documentul emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București;
   j) control oficial - orice formă de control pe care îl efectuează Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor pentru verificarea conformității cu legislația în domeniul siguranței alimentelor.
   2. Înregistrarea pentru siguranța alimentelor a unităților care procesează, produc, depozitează, transportă și comercializează produse alimentare de origine nonanimală
   Art. 32. -
(1) Activitățile din domeniul alimentar desfășurate de unitățile cuprinse în anexa nr. 9 se desfășoară în baza declarației pe propria răspundere, a certificatului constatator eliberat de oficiul registrului comerțului teritorial de pe lângă tribunalul pe raza căruia este înregistrat sediul social și în baza documentului de înregistrare pentru siguranța alimentelor emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, conform modelului din anexa nr. 10.
    (2) Înregistrarea activităților din domeniul alimentar desfășurate de unitățile cuprinse în anexa nr. 9 se efectuează de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
   (3) Documentul prevăzut la alin. (1) poate fi ridicat de reprezentantul legal al unității sau de o altă persoană, împuternicită printr-o delegație emisă numai pentru acest scop, înregistrată, semnată și ștampilată de reprezentantul legal al unității.
   (4) La ridicarea documentului prevăzut la alin. (1), reprezentantul legal al unității sau persoana delegată în acest scop semnează, ștampilează, datează documentul prevăzut în anexa nr. 10 și achită tarifele aferente stabilite în anexa nr. 4.
   Art. 33. - În vederea obținerii documentului de înregistrare pentru siguranța alimentelor pentru activitățile din domeniul alimentar desfășurate de unitățile cuprinse în anexa nr. 9, solicitanții depun la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerțului teritorial de pe lângă tribunalul pe raza căruia este înregistrat sediul social și o cerere scrisă în care sunt precizate:
   a) denumirea și adresa unității;
   b) activitatea desfășurată;
   c) tipurile și cantitățile de produse obținute ca urmare a procesării;
   d) numărul de personal lucrător.
   Art. 34. -
(1) În vederea eliberării documentului de înregistrare pentru siguranța alimentelor, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București înregistrează cererea depusă și verifică documentația și, la fața locului, prin inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, îndeplinirea cerințelor în domeniul specific și a celor prevăzute în Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene nr. 852/2004/CE, cu amendamentele ulterioare.
    (2) Inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor întocmesc la fața locului un proces-verbal de constatare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, care cuprinde concluzia evaluării.
   (3) Pentru unitățile care îndeplinesc condițiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor conform legislației specifice, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București emite documentul de înregistrare pentru siguranța alimentelor, conform modelului cuprins în anexa nr. 10.
   (4) Unitățile prevăzute în anexa nr. 9 sunt înregistrate de compartimentele/serviciile pentru siguranța alimentelor județene, respectiv al municipiului București, din cadrul direcțiilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, într-un registru special.
   (5) În cazul în care în urma verificării unității efectuate de inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor se constată neîndeplinirea condițiilor pentru siguranța alimentelor prevăzute în legislația specifică, se întocmește procesul-verbal de constatare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, în care sunt înscrise deficiențele constatate, măsurile dispuse, precum și termenele de remediere a deficiențelor, sub semnătura reprezentantului legal al unității.
   (6) La expirarea termenului de remediere a deficiențelor, reprezentantul legal al unității solicită, printr-o cerere scrisă, direcției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București reverificarea unității. În cazul în care deficiențele constatate nu sunt remediate în cadrul unității, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București emite ordonanța de suspendare a activității sau de interzicere a acesteia, după caz.
   (7) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București monitorizează activitățile din domeniul alimentar desfășurate de unitățile prevăzute în anexa nr. 9 și informează Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, la solicitarea acesteia.
   (8) Unitățile care desfășoară activitățile din domeniul alimentar, prevăzute în anexa nr. 9, pot fi radiate din lista celor înregistrate pentru siguranța alimentelor atunci când se constată că nu se respectă condițiile privind siguranța alimentelor stabilite de legislația în vigoare.
   (9) Transportul produselor alimentare de origine nonanimală se realizează prin intermediul mijloacelor de transport înregistrate conform documentului prevăzut în anexa nr. 14.
   3. Controale, măsuri și sancțiuni
   Art. 35. -
(1) Toate activitățile din unitățile prevăzute în anexa nr. 9 sunt supuse controlului privind siguranța alimentelor de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București.
    (2) În cazul în care, la controalele efectuate, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București constată că nu sunt îndeplinite condițiile legale de funcționare, notifică acest fapt reprezentantului legal al unității și poate dispune următoarele măsuri:
   a) sancționarea contravențională în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
   b) suspendarea activității pentru care nu sunt îndeplinite condițiile;
   c) interzicerea desfășurării activității pentru care nu sunt îndeplinite condițiile privind siguranța alimentelor prevăzute în legislația națională în vigoare;
   d) reținerea oficială a produselor alimentare, care se va efectua în baza documentului de sechestru/reținere oficială, document emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7; această măsură este menținută până la luarea deciziei cu privire la destinația produselor alimentare, respectiv ridicarea reținerii oficiale sau distrugerea produselor alimentare;
   e) ridicarea reținerii oficiale a produselor alimentare, care constituie procedura prin care autoritatea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor dispune ca produsele de origine nonanimală reținute oficial să fie scoase de sub reținerea oficială, în vederea punerii pe piață sau denaturării/distrugerii, în conformitate cu instrucțiunile autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor. Ridicarea reținerii oficiale a produselor alimentare se va efectua în baza documentului de ridicare a sechestrului/reținerii oficiale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11;
   f) distrugerea produselor alimentare, conform măsurilor dispuse de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. În cazurile în care este necesară dispunerea acestei măsuri, direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București emit documentul de însoțire a produselor alimentare de origine nonanimală în vederea distrugerii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12. Dovada distrugerii o constituie procesul-verbal de distrugere, document emis de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13.
   (3) În cazul suspendării activității, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, prin inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, consemnează în procesul-verbal de constatare întocmit la unitate motivele suspendării activității și emite ordonanța privind suspendarea activității, conform modelului stabilit în anexa nr. 5.
   (4) Termenul de remediere a deficiențelor curge de la data notificării reprezentantului legal al unității de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București și poate fi prelungit la cererea expresă a acestuia.
   (5) Direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București anulează documentul de înregistrare pentru siguranța alimentelor și emite ordonanța privind interzicerea activității, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, atunci când în cadrul acțiunilor de control efectuate de inspectorii autorității sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor se constată nerespectarea prevederilor legale pentru care acestea au fost înregistrate.
   (6) În cazul unităților prevăzute în anexa nr. 9, a căror activitate a fost interzisă, reluarea activității se realizează prin parcurgerea procedurii de înregistrare conform prevederilor legale, dar numai după corectarea neconformităților.
   (7) În cazul în care, în urma controalelor efectuate de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, se constată neîndeplinirea condițiilor privind siguranța alimentelor stabilite în legislația în vigoare, reprezentanții legali ai unităților implicate în activitățile din domeniul alimentar desfășurate de unitățile prevăzute în anexa nr. 9 trebuie să aplice măsurile pentru corectarea deficiențelor constatate și să informeze în scris direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București atunci când deficiențele au fost corectate.
   (8) Reprezentanții legali ai unității trebuie să aplice măsurile pentru corectarea deficiențelor constatate și să solicite, printr-o cerere scrisă, reverificarea acesteia de către direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București atunci când deficiențele au fost corectate.
   (9) În cazul în care se constată că activitățile desfășurate de unitățile prevăzute în anexa nr. 9 se desfășoară fără înregistrare pentru siguranța alimentelor conform prezentei norme sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București notifică în scris operatorului faptul că nu are dreptul să își desfășoare activitatea în domeniul de competență pentru care este necesară înregistrarea pentru siguranța alimentelor și notifică pentru aplicarea măsurilor legale Ministerul Justiției, respectiv Oficiul Național al Registrului Comerțului, Ministerul Economiei și Finanțelor, respectiv Garda Financiară și Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse.
   (10) Unitățile nou-înființate se vor înregistra, conform prezentei norme sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, în termen de 30 de zile de la înființare.
   Art. 36. - Activitățile supuse controlului privind siguranța alimentelor se derulează pe perioada îndeplinirii condițiilor pentru siguranța alimentelor, conform cerințelor legislației în domeniu.
   Art. 37. - Este interzisă procesarea produselor de origine nonanimală de către alte unități și în alte condiții decât cele prevăzute în prezenta normă sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor.
   Art. 38. - Reprezentanții legali ai unităților supuse înregistrării sunt obligați să notifice imediat direcției sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București orice modificare survenită în activitățile desfășurate.
   Art. 39. - Documentele de înregistrare pentru siguranța alimentelor care nu au fost ridicate de la direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București de către solicitanți în termen de 30 de zile de la data eliberării vor fi anulate.
   Art. 40. - Documentele de înregistrare pentru siguranța alimentelor eliberate de direcțiile sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București anterior intrării în vigoare a prezentei norme sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor rămân valabile.
   Art. 41. - Anexele nr. 1-15 fac parte integrantă din prezenta normă sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor.


pus acum 15 ani
   
viorel_v2000
apicultor

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 525
Ne face cineva rezumatul noutatilor (daca exista)?

VV


pus acum 15 ani
   
pab
apicultor

Din: Buzau-Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1186

jean a scris:

D-le Pab,
Cu respect , va rog sa comentati aceasta Norma si anume :

   . ce inseamna examen clinic pentru albine;
   . autorizare centru de extractie ( 200 lei );
   . autorizare stupina( 100 lei ).
Nu am putut posta tot continutul Normei ca depaseste 65000 caractere.
Cu respect, Jean Deculescu


Examen clinic: pt ca albinele sunt o specie prinsa de autoritati in programul strategic, examenul clinic se face de catre medicul de CSV concesionar, acest examen se reduce la inspectarea familiilor de albine vizual si anume, in prezenta stuparului se examineaza activitatea de zbor a albinelor, se deschide stupul si se observa fagurii cu puiet, rezervele de hrana, activitatea in stup, etc. Daca medicul constata ca nu e nimic suspect, atunci pune stampila pe fisa de sanatate. Tot prin programul stategic, acesta preleveaza probe de albine si fagure cu puiet si trimite la laboratorul san-vet judetean. In urma eliberarii buletinului de analiza, medicul veterinar oficial (medicul zonal) pune stampila in carnetul de stupina la rubrica " Vizite si observatii periodice, recoltari de probe si determinari in stupina supusa controalelor veterinare oficiale". Fisa de sanatate, buletinul de analiza precum si carnetul de stupina completat si stampilat sunt necasare la inregistrarea stupinei conform ord 111/2008, precum si la accesarea de subventii. Asa ar trebui sa fie, dar sunt diferente de la jud la jud.

Centrul de extractie nu se autorizeaza san-vet, se inregistreaza (este o mare diferenta in a autoriza ceva si a inregistra, respectiv dificultatea mare la autorizare- mai multe cerinte) si trebuiesc respectate prevederile HG nr. 924/2005 privind aprobarea Regulilor Generale pentru Igiena Produselor Alimementare care reprezinta transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Regulamentului Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene nr. 852/2004/CE.

Idem stupina, nu se autorizeaza, se inregistreaza.

Insa, la fel ca pe ordinul 301 care s-a abrogat, si pe ord 111, cel mai usor pt apicultorul de rand este sa se inregistreze cu activitatea de vanzare directa de produse primare, care-i da posibilitatea sa vanda miere si alte produse apicole oriunde in tara (nu numai in jud in care produce) direct catre consumatorul final, la piata, expozitii, targuri, sarbatori, etc. Aceasta inregistrare este suficienta pt a accesa subventiile si fondurile structurale ( inregistrarea trebuie insotita si de carnetul de producator eliberat de primarie si de carnetul/fisa de sanatate al apicultorului)- din punct de vedere al normelor sanitar-veterinare.

Sper ca v-am putut fi un pic de folos.


_______________________________________
Drd.Med.Vet. Poncea-Andronescu Bogdan
Bucuresti-Buzau
0721.269.791

pus acum 15 ani
   
jean
apicultor

Din: com. Rast, jud. Dolj,Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 603
Multumesc foarte mult d-le PAB.


                          Cu respect,

                          Jean Deculescu


pus acum 15 ani
   
Baciu Octavian
apicultor

Din: Caracal
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 288
Poate ne spuneti ceva si despre taxarea perceputa apicultorului pentru eliberarea ,,FISEI DE SANATATE'' (examinare clinica) care se practica in unele judete de catre medicii veterinari concesionari de libera practica imputerniciti. Este s-au nu este legala?

_______________________________________
Numai cu ambiţii vom putea să realizăm ceea ce vrem!

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la