Mishu05
apicultor
Din: Bucuresti/Vatra in Arges
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 219
|
|
Taxa de mediu pentru camioane mai vechi de 15 ani cu capacitate cilindrica 6-7000cmc este de aproximativ 2700 euro. Tipul asta de camion ( iveco) este foarte raspandit in Germania , Olanda, Danemerca, au fost folosite ca si camioane standard in fortele armate NATO , se gasesc de vanzare de la 6-7000 euro pana la 12 000 euro cu media la 8500-10000 euro in general . Are spatiu util de 5m X 2.45m si pare destul de inalt ( garda la sol). Asta poate fi un dezavantaj uneori, daca e plin cu stupi pe 2 randuri pentru ca are centrul de greutate foarte sus dar si un mare avantaj pe hartoape ca nu dai cu fundul de pamant. Nu stiu cat de fiabile sunt motoarele asta cred ca e singura problema la un camion din asta pana la urma, caroseriile par in stare foarte buna. Sunt si la 3000-20 000km ( practic in 20 ani de la productie km astia nu inseamna nimic, e masina tinuta in hangar) dar si la 150-250 000km . Motoarele au 6 cilindri, sunt bune din punct de vedere al conceptiei, motor clasic de camion, teoretic fiabil. Un lucru e cert, oricat de bine realizate ar fi fost , in 20 ani sunt sanse maricele ca tot ce inseamna piese de cauciuc/plastic sa se fi coclit/spart/crapat/deteriorat masiv. Eu vad motorul ca punctul critic al ansablului, daca motoarele sunt bune sau pot fi reparate usor si cu costuri minime, masina asta s-ar putea dovedi scula ideala pentru pastoral la noi. E scurta, are 4X4, costa putin, se poate atasa remorca, se pot pune stupi pe 2 randuri, e facuta pentru armata. Exista mai multe posibilitati: 1. motorul asta sa mai fi fost folosit si pe camioane comerciale, sa fie un motor foarte comun si sa existe piese de schimb din abundenta de asemenea sa fie usor de reparat, orice mecanic de camioane sa zica : aa..pai e simplu, se face. Un fel de dacia la care oricine se baga si o repara. 2. sa fie un motor special, folosit doar la armata si sa nu mai gasesti asa usor piese de schimb pentru el sau sa fie dificil de reparat. 3. sa aiba "bube" din cele mai diverse, pentru care nu merita sa te complici cu asa ceva: transmisie defectuoasa, electrica dificila/cu sanse sa se strice repede, turbina/curele/filtre/conducte care nu sunt bine realizate sau conceptul general al masinii sa fie prost. 4. sa consume mult. asta in conditii de utilizare pentru pastoral nu ar fi mare lucru, nu mergi zeci de mii de km/an. Numai bine ca iti calculezi cu atentie traseul.
Din ce stiu eu pot presupune: 1. e camion de armata, facut la sfarsitul anilor 80 -> e totusi cat de cat bun chiar daca e iveco. Ca o nota, exista si MB aproape identice, insa mult-mult mai rare si mai scumpe. 2. pe de alta parte, piata e plina de asa ceva, sunt multe anunturi. Insa poate e un camion prea mic pentru activitati comerciale normale si toti se feresc de un "ceva" cu suprafata benei de 12-13-14mp, orice camion din clasa asta are mai mult de atat.
O informatie "calda" de la un vecin care se ocupa cu firma de transport si al carui frate e mecanic de camioane: dom'le, orice camion MB/MAN/DAF/etc mai vechi de 10-12 ani e un produs foarte bun, si oricat de dus ar fi motorul cu 2-4000 euro il faci, orice ar fi . Asta ma face destul de optimist apropo de acest camion, asa cum am mai spus pare scula ideala pentru pastoral in orice conditii. Trebuie ca cineva sa se duca, sa cumpere, sa il aduca in starea normala de utilizare sa nu iti fie teama sa te urci in el si sa pleci . Pentru zona asta de utilizare si dotari un concurent ar mai putea fi camioanele romanesti cu 4X4 , acele DAC de armata. Acolo platforma are 6 m insa tot din informatii de la un prieten care a lucrat la armata situatia era : din 6-7 care erau in curte, doar 1 pornea la cheie, restul aveau probleme mai mareu. E risc..eu personal as lua unul care are cel putin 100 000km, care a fost utilizat cat de cat. Iar la final..iata un camion MAN care pe mobile.de costa 12 000 euro. Are pat in cabina, 2X4, garda la sol mai mica decat iveco de armata..dar arata foarte frumos si trainic.
60.7KB
_______________________________________ Poze apicole si nu numai:
|
|