APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"
APICULTURA : Forum-ul STUPARITUL , este un forum de apicultura infiintat pentru uzul apicultorilor romani si apartine site-ului www.stuparitul.com
Lista Forumurilor Pe Tematici
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" | Reguli | Inregistrare | Login

POZE APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL"

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
corinarus din Cluj
Femeie
23 ani
Cluj
cauta Barbat
24 - 60 ani
APICULTURA - FORUM DE APICULTURA "STUPARITUL" / DISCUTII APICOLE DIVERSE / pastoral pentru incepatori  
Autor
Mesaj Pagini: 1
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248
Dedicat celor la inceput de drum in ce priveste pastoralul.

Pastoralul este o activitate in care surprizele, situatile limita, castigul, pierderile, dezastrele, noptile nedormite si multe altele imprima vietii de stupar un ritm alert ca cel al pietonilor in Gara de Nord...

Macar o vara in viata, mergeti in pastoral... Sunt atatea de trait, atatea de patit, atatea de invatat!

Unde mai pui ca mai e si de castigat!


pus acum 17 ani
   
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248

nmarius a scris:

Am facut niste calcule, transportul pentru 4 rulote mici x 14 familii fiecare (in total 56 fam) cu autoturismul meu pe distanta de 100 km (exemplu) ma costa 10 litri/100 (aprox) x4 (dus intors) x 4 rulote = 160 litri de benzina (3.4 roni/l) = 544 roni. Daca as avea un pavilion mare de 56 de familii ar trebui sa platesc unui transportator 1.4 roni/km x 100 km x 4 (dus-intors si la dus si la intors dupa o saptamana-doua) = 560 roni, deci tot atat, dar nu depind de nimeni, stupii mei nu se depopuleaza ca in cazul unui pavilion mare si in plus pot sa asez rulotele la distanta una de alta, pe suprafete melifere diferite, lucru benefic in cazul suprafetelor mai mici de rapita, salcam, floare. Pe suprafetele mari mai ales la salcam se inghesuie multa lume si nectarul se imparte la nr de stupi de acolo. Ideea cu incarcatul-descarcatul stupilor in camion pentru rentabilizarea transportului (manual sau paletizat cu motostivuitor) eu n-o iau in calcul pentru ca am deja probleme cu spatele si nici nu vreau sa depind de alta forta de munca. Desi am permis B,C,E si ma pricep la masini, nu cred ca o sa iau in calcul nici ideea achizitionarii unui camion sh mai ieftin (Saviem), datorita problemelor tehnice ce pot aparea oricand la o astfel de rabla romaneasca necunoscuta, a cheltuielilor mari cu reparatiile, reviziile, taxele, impozitele, etc..
  In ceea ce priveste castigul la stationar depinde cat de buna e zona melifera, cati stupi ai sau ce stupini mai sunt prin zona si cati km faci pana acolo, in cazul in care nu locuiesti chiar in zona. Pentru cei ce stau intr-un oras si au o stupina stationara undeva, se consuma oricum timp si benzina, poate la fel ca la pastoral.
  Ce spuneti?


Cristian Ionita:

"strict la subiect .... ce uiti tu .... cand faci calcul este timpul .... pentru a face 4 drumuri in locu de 1 o sa piedeti minim de 2 ori mai mult timp.

in plus ... stupi din pavilion nu vor da niciodata mai multa productie decat cei de pe pamant

subscriuu la ideea ca nu se merita achizitionarea unui camion ... nu neparat ca nu ai gasi unul bun ... ci ptr faptul ca impozitele si taxelke sunt prohibitive ptr ceva ce-o sa fie utilizat foarte putin

eu am adoptat o solutie de mijloc

un aro + remorca in care incap 20+ stupi

deocamdata eu fac stuparity de w/e asa ca mai mult de 40 de familii nu o sa plimb niciodata - rezulta ca ma voi descurca cu 2 drumuri. acum de exemplu am numai 14

in plus aro + remorca imi sunt utile si ptr activitati."


pus acum 17 ani
   
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248
Nmarius:

""N-am uitat de factorul timp, doar ca n-am scris despre el, e o problema dar nu asa mare. Eliminand incarcarea-descarcarea, se pot face mai multe drumuri intr-o noapte, graba ar fi de la salcam II la III de exemplu, sunt cateva zile consecutive in care trebuie facuta mutarea (cand scade productia la II). Poate de la peste 10 rulote sa fie mai greu. O problema e insa costul rulotelor, care trebuie minimizat pe cat posibil, dar care se amortizeaza pe un nr mare de ani.
Nu vad de ce intr-o rulota cu 14 familii (7 pe o parte) ar fi productii cu mult mai mici decat la cei pe pamant. In schimb sunt protejati mult mai bine din toate punctele de vedere, iar mobilitatea, confortul si independenta sunt binevenite.
Zic eu ca e o solutie pentru un nr mediu de familii si pentru un single-man. In viitor nu cred ca va mai exista forta de munca ieftina in Romania, in timp ce mierea s-ar putea sa ramana la acest pret. Nu zic ca sistemul cu stupi incarcati paletizat cu motostivuitorul n-ar fi de viitor, dar pentru asta trebuie suprafete melifere intinse si eventual contracte ferme cu agricultorul. Mi se pare mult prea de viitor. Ar fi interesant de prezentat de fiecare un calcul de rentabilitate al afacerii per stup si per om.""


pus acum 17 ani
   
tusaz
apicultor

Din: covasna
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 108
Salut tuturor!
Si eu , la anul a-si vrea sa incerc pastoralul cu o duba si o remorca de 2 tone cu ~ 40 de stupi. O sa vad cum va iesi si la anul o sa povestesc cum a fost.
Multa sanatate si multa miere.


Modificat de tusaz (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
alinndiaconu
apicultor

Din: Targu-Jiu
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 466
pai si cu ce duba vrei sa cari 40 de stupi?

pus acum 17 ani
   
tusaz
apicultor

Din: covasna
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 108
ford tranzit

pus acum 17 ani
   
dan margarit
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 30
Aveti grija la masa totala a ansamblului autovehicul + remorca. Daca depaseste 3,5 tone (adzâunati din certificatele de inmatriculare masele totale) va trebuie permis de conducere cat. C1E sau CE, plus un certificat profesional, tahograf etc. Sa nu aveti pe urma probleme in trafic cu politia.

pus acum 17 ani
   
tusaz
apicultor

Din: covasna
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 108
Da, stiu ca trebuie C+E si vreau sa fac scoala iarna aceasta(am B+Tr), dar mersi pentru avertizare.

pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 3041

dan margarit a scris:

Aveti grija la masa totala a ansamblului autovehicul + remorca. Daca depaseste 3,5 tone (adzâunati din certificatele de inmatriculare masele totale) va trebuie permis de conducere cat. C1E sau CE, plus un certificat profesional, tahograf etc. Sa nu aveti pe urma probleme in trafic cu politia.



partea cu C+E am rezolvat-o dar sunt curios .... la ce-mi trebuie certificat profesional??? ca transport stupii mei proprii si personali cu masina mea deasemenea proprie si personala si cu remorca mea care e tot prop[rie si personala

iar despre tahograf - suntetio sigur ca se cere ptr ansamblu? pai .... unde dumnezeu pun eu tahograful la ARO?


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
balasbebe
CLUB STUPARITUL

Din: Zalau,SJ.:1956
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5335
De regula sunt controale in perioada pastoralului. Stau cei de la DSV, impreuna cu politia. Eu nu va doresc, sa fiti opriti, de un astfel de echipaj, ca nu iesiti prea usor. Si in acest an multi au plecat pe riscul lor, dar s-au dus mai repede cu 2 saptamani, ca nu erau in regula. Sunt multi stupari care nu reusesc sa-si scoata actele, analizele de laborator.
  Eu de trei ani, prefer sa iau mai putina miare, dar sa nu mai fac pastoral. In zona "Valea lui Mihai", unde faceam eu pastoral, nu mai pot amplasa stupii, iar in alta parte, unde este repartizata padurea, se deplaseaza o stupina, inutil. Este o padure rara, batrana, fara surse de apa.
  Stau pe vatra, tin mai multe familii, si scot ceva. Nu mult, dar cat sa ajunga. Degeaba faci multa miere, si o dai la un pret,  numai ca sa acoperi transportul. Sunt multi stupari, care se duc cu albinele, sa nu le dea  de mancare din sac.


pus acum 17 ani
   
ni_nacu
apicultor

Din: 1946, Piatra Neamt
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 157
"Stau pe vatra, tin mai multe familii, si scot ceva. Nu mult, dar cat sa ajunga. Degeaba faci multa miere, si o dai la un pret,  numai ca sa acoperi transportul. Sunt multi stupari, care se duc cu albinele, sa nu le dea  de mancare din sac."
Mult adevar in aceste cuvinte !


_______________________________________
Toate lucrurile mari se nasc din lucruri mici. (Confucius).

pus acum 17 ani
   
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248
Desi calitatea vietii e indiscutabil alta cand faci stationar, inca sunt un adept al pastoralului... Anul acesta n-as fi extras salcam daca nu-i repezeam in Arges, cale de 200 km si ceva...

La pastoral, chiar daca cheltui destul cu drumul, cheltui o treime din punga, pe care apoi o umpli cu mierea recoltata intr-un an obisnuit... La stationar nu prea umplii aceasta punga, chiar daca nu cheltui mult din ea...


pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 3041
auziti ... da poate lasam un pic filozofia si-mi explica si mie cibneva de unde pana unde am eu nevopie de atestat profesional ptr a-mi transporta propriile albine?

_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
viorelolt
apicultor

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 492
Adevarat! Asta chiar e cacanarie.

pus acum 17 ani
   
tusaz
apicultor

Din: covasna
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 108
Poate e cineva printre noi cine cunoaste clar cum e cu atestatul si cu tahograful si explica si noua.

pus acum 17 ani
   
dan margarit
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 30
Referitor la ceea ce am spus ieri legat de atestat şi tahograf.
Lucrez în domeniul transportului rutier (sunt apicultor de week-end, o fac doar ca hobby) aşa că vă pot face câteva precizări:

1. Orice transport efecuat cu autovehicule (sau ansambluri de vehicule) cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone se face în baza unei licenţe de transport (dacă se prestează serviciul de transport, adică se efectuează pentru un beneficiar) sau a unui certificat de transport (dacă se efectuează transport în folos propriu, marfa, respectiv familiile de albine sunt în proprietatea celui care utilizează autovehiculul).

2. Pentru a putea conduce un autovehicul mai mare de 3,5 tone, conducătorul auto trebuie să deţină suplimentar faţă de permisul de conducere şi un certificat (atestat) profesional, chiar dacă efectuează transport în folos propriu.

3. Autovehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone trebuie să fie dotate cu aparat tahograf.

Având în vedere că procedura de obţinere a licenţei sau a certificatului este destul de complicată şi de costisitoare (dacă este cineva care doreşte informaţii suplimentare pot detalia condiţiile şi costurile), indicat este ca, dacă aveţi nevoie de transport doar ocazional (deplasarea în pastoral), să apelaţi la transportatori cu care să deplasaţi stupii sau să vă încadraţi cu autovehiculul personal în limita de 3,5 tone.


pus acum 17 ani
   
Cristian IONITA
apicultor

Din: Bruxelles, Belgia
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 3041
@dan margarit

1. ne puteti ajuta cu ceva legi &reglementari privind "certificatul" de transport?

2. aici vorbim de masa de 3,5 tone ptr autovehicol sau pentru ansamblu autovehicol + remorca? nu de alta dar ar rezulta ca un hummer - care are cam 3000 Kg propie - nu poate tracta nici o remorcuta de 550

3. asemenea .... sefera la autovehicol sau la ansamblu. cazul meu .... am aro cu masa maxima autorizata de 2300 Kg si remporca de 1500 KG .... am sau nu am nevoie de certificat, atestat sau/si tahograf????


_______________________________________
in capitala europeana

pus acum 17 ani
   
dan margarit
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 30
Detalii suplimenta:

1. Pentru obţinerea certificatului de transport condiţiile sunt prevăzute în Ordonanţa de urgenţă nr. 109/2005 aprobată prin Legea nr. 102/2006 şi Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1892/2006.

2. Conform acestor acte normative prin vehicul rutier se înţelege inclusiv ansamblul format din autovehicul şi remorcă sau semiremorcă. Limita de 3,5 tone se referă la ansamblu.

3. O corectură: dacă masa maximă a autovehiculului trăgător nu depăşeşte 3,5 tone şi masa totală a remorcii nu depăşeşte masa autovehiculului trăgător se poate conduce doar cu permis de conducere categoria BE (cu permis cat. B se poate tracta o remorcă de maxim 750 kg). Deci nu trebuie atestat, dar trebuie certificat de transport şi tahograf.

4. În general, la controlul în trafic, dacă autovehiculul este înmatriculat pe persoană fizică şi transportul este în folos propriu, se trece cu vederea, dar este bine să aveţi un borcan două cu miere pentru orice eventualitate. În genral controalele se fac pe timp de zi, aşa dacă veă deplasaţi noaptea şi pe distanţe nu prea mari nu aveţi nici o problemă. Nu văd pe cineva să aibă curaj să stea lângă o maşină şi să se mai uite şi la marfă dacă aude zumzetul albinelor agitate din lăzi.

5. Dacă vreţi să vă achiziţionaţi autovehicule de capacitate mai mare, camioane, atunci regulile trebuie respectate. Dar nu cred că se justifică să se deţină un camion doar pentru câteva drumuri pe an. Costurile sunt mari.


pus acum 17 ani
   
nmarius
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 81
Domnule Dan Margarit, stiti ceva de obligativitatea (acum sau in viitorul apropiat) ca remorcile mari sa circule pe drumurile europene doar cu ABS? Acum cred ca nici la camioane nu e obligatoriu... ar putea fi in viitor?

pus acum 17 ani
   
dan margarit
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 30
Deocamdată nu. În normele tehnice privind omologarea vehiculelor nu se prevede obligativitatea dotării cu ABS.
Anumite condiţii tehnice care ţin de siguranţa circulaţiei şi de încadrarea în anumite limite pentru poluare sunt impuse pentru autovehiculele noi.

Dacă vreţi să vă achiziţionaţi un pavilion care nu este înmatriculat este bine ca înainte de a-l cumpăra să vă intersaţi la reprezentanţa Registrului Auto Român (sau dacă aveţi cunoştinţe la vreo staţie de Inspecţie Tehnică ) să vă spună care sunt condiţiile tehnice verificate în vederea înmatriculării. Atenţie la pavilioanele făcute artizanal, să nu vă păcăliţi. În general este bine ca proprietarul de la care îl achiziţionaţi să aibă un document din care să rezulte tipul, modelul, fabricantul, serie şasiu. La fel, dacă vreţi să vă faceţi o remorcă artizanal trebuie ca axa şi sistemul de cuplare să fie omologate.


pus acum 17 ani
   
nmarius
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 81
Axa si sistemul de cuplare pentru o remorca fara franare exista omologate separat si se pot cumpara in vederea confectionarii artizanale a unei remorci mici apicole? In final trebuie omologata remorca apicola? Stiti cumva ce acte trebuie sa cuprinda dosarul pentru omologare sau legislatia unde sunt stipulate toate astea? Va multumesc pentru amabilitate..

pus acum 17 ani
   
alinndiaconu
apicultor

Din: Targu-Jiu
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 466
nu, fratie, o omologhezi si inmatriculezi cu totu': sasiu, sist de franare, cap de prindere..

pus acum 17 ani
   
dan margarit
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 30
Pentru omolagare la RAR se cere ca axa să fie un model omologat, adică să fie fabricată de un producător (poate fi şi luată de la dezmembrări auto), cupla să fie omologată, cumpărată nu făcută artizanal. Restul poate fi făcut artizanal, la omologare se va da o declaraţie pe proprie răspundere privind realizarea în regie proprie. Oricum atunci când se merge pentru omologare se verifică şi modul de realizare a remorcii. De asemenea se verifică şi instalaţia electrică (la instalaţia electrică totul se cumpără de la un magazin de piese auto: priză, cabluri electrice, lămpi).

pus acum 17 ani
   
dan margarit
apicultor

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 30
În funcţie de tipul axei se stabileşte la omologare sarcina totală şi dacă este necesară şi instalaţie de frânare. Până la 750 kg masă totală (masa proprie plus sarcina maximă nu este necesară instalaţie de frânare prin inerţie.

pus acum 17 ani
   
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248

tusaz a scris:

ford tranzit


Ca idee, cati verticali Dadant cu 2x1/2 incap intr-un Ford "Traznet" ca al tau? Am
vazut unele variante destul de voluminoase, dar nu ma pot pronunta...
Si cat mai poate trage dupa el?


pus acum 17 ani
   
tusaz
apicultor

Din: covasna
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 108
Dupa calculele mele 40 de stupi, dar o sa vedem practic.
Va promit ca o sa fac poze in sezonul ce vine si lamurim situatia.


pus acum 16 ani
   
lucky5strike
CLUB STUPARITUL

Din: Craiova
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3248
Am inteles de la un prieten posesor de VW Transporter ca este mai bine sa aiba punte dubla; spunea ca
cele care au punte dubla au implicit si 4x4. Asta intr-adevareste un mare avantaj.
Dar nu sunt stiu cum se descurca pe drumurile... hm... neconventionale de la noi.
Ai cumva 4x4? Cum se descurca pe drum cu lut?


pus acum 16 ani
   
Lilic
apicultor

Din: Edinet RM
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 102

lucky5strike a scris:

Desi calitatea vietii e indiscutabil alta cand faci stationar, inca sunt un adept al pastoralului... Anul acesta n-as fi extras salcam daca nu-i repezeam in Arges, cale de 200 km si ceva...

La pastoral, chiar daca cheltui destul cu drumul, cheltui o treime din punga, pe care apoi o umpli cu mierea recoltata intr-un an obisnuit... La stationar nu prea umplii aceasta punga, chiar daca nu cheltui mult din ea...



De obicei la Pastoral imi iese cu 1/3 mai mult venit decit sa stau acasa

Modificat de Lilic (acum 16 ani)


_______________________________________
Skype rs_lilian

pus acum 16 ani
   
tusaz
apicultor

Din: covasna
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 108
Nu e 4x4, e simpla cu tractiunea la spate, neincarcat sunt ceva probleme dar incarcat se descurca.
Pana acum nu am fost in pastoral cu el anul acesta va fi primul, o sa vedem.
Sigur cine are posibilitatea sa cumpere 4x4 si cu punte dubla e solutie mai buna.


pus acum 16 ani
   
ignatius
apicultor

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 73
CATEGORIA B:
1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, în afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 kg, iar masa totala maxima autorizata a întregului ansamblu depaseste 3.500 kg;


pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la